Vad gör vi? Del CCX

Happ, det blev prio 1 ambulans söderut. Jag åkte hem med hunden o för att sova lite. Nu får vi hoppas att det ordnar sig. Vilket jag tror, har ingen oros känsla. Men vad vet man.
Imorgon (idag) får jag ringa runt lite o berätta. O försöka lösa jobbet då jag inte har hundvakt tills detta blir bra.

Make jobbar. Jag och bebis själva hemma. Ätit frukost. Vet inte vad vi ska hitta på idag. Är loppis med barnkläder vid hembygdsgården, kanske går dit en sväng. Sen ska jag hem till föräldrarna och duscha. Kanske gå på bingo med mamma.
Vi får se.

Ska sätta igång lite tvätt. Kanske går det att hänga ut den? Måste städa badrummet också för jag har klagat på rörmokarens jobb från i höstas, och jag tänker att de ev kommer ut i veckan och kollar. Då behöver det ju i alla fall inte vara jätteäckligt i badrummet, tänker jag... :p

Har också tänkt ta tag i den barnbok som jag började skriva inför en manustävling (som jag naturligtvis inte gick vidare i) och se om jag kan komma lite framåt i handlingen!

Alla har fått frukost, inklusive jag. Hundarna rastade och nu pips det för att någon vill ha en skogspromenad. Bara att svida om och åka till stallet med andra ord. Jobbar i em så de kan behöva något roligt, hoppas det inte är en massa ryttare och vagnar ute bara nu när vi hittat ett så bra ställe att parkera.

Har egentligen massor av saker som borde bli gjorda, men jag passade på att sova så länge jag behövde nu på förmiddagen. Var länge sedan jag inte behövde passa någon tid förrän på eftermiddagen. Nu dricker jag mitt vaniljkaffe (vanligt bryggkaffe + en skvätt ProPud vanilj-milkshake istället för mjölk) och samlar energi att hitta på något innan mitt jobbmöte som börjar vid 13.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 332
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 556
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II