Vad gör vi? Del CCX

Surar över en kopp te. Har varit helt oproduktiv hela helgen pga dum fot. Hade tänkt städa och röja rejält. Men det har mest blivit att sitta med foten högt. Dessutom jobbiga samtal med mamma, släkting med dåligt mående och min moster som har ont i ryggen och vars födelsedag jag dessutom lyckades glömma bort.

Blir alltmer orolig över mamma.

Jösses, min syster säger alltid att Java House (Kenya) Espresso beans är det bästa kaffet hon vet om. Köpte en påse till min kattvakt som tack. Blev nyfiken idag om det kan köpas i Sverige eftersom syster klagade på att hon gett bort för mycket av det hon köpte med sig hem. De enda som verkar sälja just bönorna och inte pulver kostade 1,260.13 kr! Nedsatt pris från 2100. För två påsar, 325 g. Jag dricker inte kaffe men kattvakten gav iaf tummen upp.

Jösses, min syster säger alltid att Java House (Kenya) Espresso beans är det bästa kaffet hon vet om. Köpte en påse till min kattvakt som tack. Blev nyfiken idag om det kan köpas i Sverige eftersom syster klagade på att hon gett bort för mycket av det hon köpte med sig hem. De enda som verkar sälja just bönorna och inte pulver kostade 1,260.13 kr! Nedsatt pris från 2100. För två påsar, 325 g. Jag dricker inte kaffe men kattvakten gav iaf tummen upp.
1200 spänn, jösses, det är ungefär vad jag betalar för 15 kilo. :eek:

3D-skrivaren hann jag också med att kalibrera innan midnatt, min är ju lite speciell och inget man kan köpa utan ramen är svetsad i aluminium och resten av industrikvalitet så nån mjukvarukalibrering existerar inte utan den kalibreras med en indikatorklocka, precisionen ligger inom 0,05mm och behöver aldrig kalibreras om den inte flyttats eller fått en service och skruvats med. Prylar ska bara funka, that`s it liksom!:cool:

Vaken med Marodören. Trodde att jag var bättre efter magsjukan men tydligen inte känner jag efter att ha druckit ett glad måltidsdryck 🤢

O.M.G! Katten äter Maju blötmat (kalv i sås)! O_o :nailbiting:

Vi pratar nu om en extremkonservativ katt som hittills vägrat allt i blötmatsväg förutom vissa smaker i Gourmet Perle. Men ja, hon hinner ändra sig och börja anse att Mjau är skitäckligt... :meh:

Registrerat ett domännamn och köpt paket på ett webbhotell för mitt författarskap. Sen har jag börjat undersöka förutsättningarna för att publicera en e-bok med noveller på egen hand. 🙂

Känns bra och spännande att inte bara skriva utan också börja ta steget med att nå ut med mitt författarskap 🙂
Kul :) ! Jag funderar också på att ge ut min senaste som ebok hos Digibook. Ljudbok hade varit superkul, men då krävs det väl lite utrustning för att kunna få till en inläsning. Och jag vet verkligen inte om någon vill lyssna på min röst... :p

En granne började stöka runt vid 5:30.
Hade exakt noll lust att gå upp ur sängen sen och har exakt noll lust att lämna soffan och lägenheten nu. -7 grader är dessutom väldigt onödigt.
Det kommer väl tider när livet känns lättare.

Äter chips. Min kropp vill inte riktigt ha ”mat” nu när den är i uppror för kaoset igårkväll/inatt. O idag har jag hälsat på på intensiven och det är lite jobbigt att inte veta vad som sker.
Men har så bra arbetsgivare att de gått med på att jag får jobba hemifrån hela veckan pga hunden. Sen får vi se. Har flextid och tar alltid 30 min mindre lunch så får ihop timmarna ändå!
Faktiskt en ganska bra bortförklaring ändå när jag äter chips en söndag. Frågan är, blir viktuppgången mindre eftersom det var en sån bra bortförklaring? Det tror jag!

Sitter i soffan efter att ha rivstartat dagen. Har varit vaken en timme och hunnit gå en kort promenad med hundarna, mata dem, vara ner två omgångar i tvättstugan, och nu ordnat frukost till mig själv. Tycker att det är hemskt att behöva vakna tidigt och störta ner till tvättstugan en ledig dag, men blir å andra sidan helt förstörd av att behöva anpassa mig efter tvättstugetider senare under dagen också :p Att tex komma hem från en vän eller från skogspromenad en viss tid för att gå ner i tvättstugan?! Vilken mardröm :rofl: Nä, bättre att ha det avklarat direkt på morgonen, så är man av med eländet sedan.

Började dagen med en kopp kaffe, mata djur och träna. Inte tränat på en vecka pga förkylning så kommer få rejäl träningsvärk är jag rädd :p Jobbat snart en timme och om några minuter är det veckans första möte.

Soligt och fint ute så ska ta en skogspromenad med hundarna på lunchrasten sen :love:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 331
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 556
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka