Vad gör vi? Del CCX

Det känns fantastiskt skönt att flytta till hyreslägenhet. Jag älskar mitt lilla hus, men det är bara att acceptera att kroppen inte klarar av skötseln.

Målet är att spara ihop pengar till antingen en lägenhet med havsutsikt, eller ett radhus i bostadsrättsform.

Hus ute på landet går inte. Det är för mycket jobb och kroppen är för trasig. Behöver på sikt två nya knän, minst en ny höft. Ryggen och nacken är inte heller helt bra.

Känns lite sådär. Inte ens fyllda 40 och kroppen är redan helt slut (främst på grund av skador från ridolyckor).

Det är tur att jag har världens bästa yrke som jag kan utföra även om jag skulle hamna i rullstol.

Hunden och katten är heller inga problem, men fler djur blir det inte och ridningen kommer jag nog aldrig att ta upp.

Knäet är mest jäkligast. Ortopeden säger att det inte finns något att göra. Ska be om ny remiss till ortopeden i Sundsvall nu när jag flyttar upp. Hade jag sluppit smärtan hade jag blivit nöjd, 100% funktion kommer jag aldrig att få.

Det är tur att jag inte påverkas så mycket av morfin, kan både köra bil och jobba med morfin i kroppen (relativt låg dos). Tyvärr vänjer sig kroppen vid morfinet vilket gör att dosen i framtiden kommer att behövas höjas.

Sannolikheten att jag blir smärtfri och klarar mig helt utan morfin är ytterst liten. ”Vanliga” värktabletter räcker inte till alla dagar…

Kittar mig med reflexer och blinklampor. Ska ta ut ponny som lagt sig på lektion. Sedan ställt sig stelt och brett med bakbenen. Väldigt ovanligt att det händer något just på lektionerna känns det som.

Har typ aldrig pratat med den här lille ponnyn men verkar väldigt snäll. Verkar vara i ganska ok skick ändå.
Ut i mörkret med denna lilla sötnöten sen ska jag bli avlöst i tid för min lektion. Tur jag tog varma gosiga jackan. :)

Usch.
Imorgon ska jag träffa min diabetesläkare. Ung och relativt ny.
Fattar inte varför jag ska dit. Vad kan hon bidra med? Min hälsa sköts av njutmottagningen och alla prover de tog i torsdags togs även i morse till besöket på njurmottagningen.

Jag har haft diabetes sedan 1972, jag behöver inte utfrågas om jag vet hur jag möter en blodsockerdip. Eller råd om hur jag sköter fötterna.

Nåväl det är väl bara att genomlida.

Usch.
Imorgon ska jag träffa min diabetesläkare. Ung och relativt ny.
Fattar inte varför jag ska dit. Vad kan hon bidra med? Min hälsa sköts av njutmottagningen och alla prover de tog i torsdags togs även i morse till besöket på njurmottagningen.

Jag har haft diabetes sedan 1972, jag behöver inte utfrågas om jag vet hur jag möter en blodsockerdip. Eller råd om hur jag sköter fötterna.

Nåväl det är väl bara att genomlida.
Kan du inte avboka då?

Jag känner mig så otillräcklig. Det råkade sig så att jag fick en pratstund med en ung kille som en gång gick på samma klass som mitt barn, och som jag lärt känna en aning i nu vinter.

Fin kille, men först nu insåg jag att han har det kämpigt. Och det är så lite jag kan göra. Omständigheterna i hans liv har tydligen varit sisådär. Och det känns så orättvist.

Sambo skickade bild på de goda mackorna han ska äta till middag i DK. Jag skickade över bild på mina två trötta lingongrova med tråkiga vänd stekta ägg jag åt efter att bestämt att jag inte orkade laga mat. Han sa att det kändes inte så illa att vara hemifrån ändå. 😅
Hans ”handmat”:

IMG_8464.webp

Sambo skickade bild på de goda mackorna han ska äta till middag i DK. Jag skickade över bild på mina två trötta lingongrova med tråkiga vänd stekta ägg jag åt efter att bestämt att jag inte orkade laga mat. Han sa att det kändes inte så illa att vara hemifrån ändå. 😅
Hans ”handmat”:

Visa bifogad fil 164077
Åh nej! :eek: Du kan inte lägga ut en sådan bild så att en dansk ser det! :eek::D
Jag har abstinens och nu väcktes mitt sug igen ju! :D Och sky!!!!!!! :heartJag bor i helt fel del av Sverige känner jag ibland! Åh Gud!
*tittar snett på min rostade macka med smör och kaviar!*

Jag känner mig så otillräcklig. Det råkade sig så att jag fick en pratstund med en ung kille som en gång gick på samma klass som mitt barn, och som jag lärt känna en aning i nu vinter.

Fin kille, men först nu insåg jag att han har det kämpigt. Och det är så lite jag kan göra. Omständigheterna i hans liv har tydligen varit sisådär. Och det känns så orättvist.

Fast du har tagit dig tid att prata med honom och SETT honom. Ibland finns det inte så mycket en kan göra men vi kanske sagt åtminstone lyssna på och verkligen se våra medmänniskor. Den lilla insatsen kan göra skillnad, om så bara i just den stunden :)

Helt slut.
Min mor har pratat 1 år om o lämna min far. Hon har inte gjort nått för att lämna.
Jag har gjort mina insattser men nu är han hotfull så jag hitta en lägenhet i lördags.
Nu har hon ringt o fått att hon ska kolla på den imorgon.

Men allt om detta. Hon har INGEN koll på nått. Vad de kostar, vad som är vad och jag orkar egentligen inte dra detta. Jag har liksom flyttat 8gånger på 8 år och det har varit dränerande.

Men ska försöka backa. Jag har lagt fram ett förslag o sen får hon ta beslutet.

Blir de inte bra vet jag att de kommer bli mitt fel dock 🤪

Irriterar mig på att alla mina kunskaper i WordPress verkar vara som bortblåsta. Får läsa på lite bättre i helgen tror jag. Det är rätt rejält ändrat sen jag hade en hemsida sist som jag satte upp med WordPress också så det underlättar inte.

Fast du har tagit dig tid att prata med honom och SETT honom. Ibland finns det inte så mycket en kan göra men vi kanske sagt åtminstone lyssna på och verkligen se våra medmänniskor. Den lilla insatsen kan göra skillnad, om så bara i just den stunden :)
Visst, och jag kan ju inte slå på mig själv för att jag inte visste hur saker och ting var i hans liv. Men jag tänker ändå att jag kunde kanske ha varit vänligare. Pratat oftare med honom. Kommit med något konkretare än lite peppande platityder.

Men just idag kändes det lite tungt, eftersom jag känner att jag inte räcker till som människa på något område. Fick skäll från huvudkontoret idag, för något som de gett ytterst bristfälliga instruktioner om, som väl egentligen är butikschefens ansvar, och på en dag jag inte ens jobbade.

Och barnets lärare ringde till mig och klagade, eftersom barnet inte följt instruktionerna i uppgiften de skulle lämna in, utan kommit med något som inte gick att godkänna. Snälla, ungen är 16, och jag har försökt hålla stenkoll tills nu. Släppte greppet lite då barnet menade att det går så bra så. Nehej.

Så kanske är det lite överkurs att känna mig illa till mods över andras barn.

Har varit sjukt trött efter massagen. Det var jag inte beredd på alla. Har legat i soffan hela eftermiddagen och kvällen, halvsovit, inte orkat göra något mer än en liten stund vid middagen som åts ovanligt tidigt då jag även var hungrigare än vanligt. Ska bli intressant att se hur jag mår imorgon.

Funderar igen på att köpa läsplatta, men det är mycket pengar! Och frågan är om en med färg är nödvändigt eller ej.

Beror helt på vad du ska använda den till. Jag har enbart haft vanliga hederliga svartvita med e-ink. Exakt som en vanlig bok eftersom jag bara läser vanliga böcker i e-bok format. Det viktigaste för mig har varit att den varit så stor som möjligt eftersom mina ögon är kassa. Om du är ok med mindre skärm så är de inte så jättedyra. Jag vet inte vad jag skulle göra utan min läsplatta trots att jag har mobil och surfplatta.

Sedan går Kindle bort för mig eftersom jag inte vill vara låst vid deras format.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 377
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 347
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 438
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 563
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31