Vad gör vi? Del CCX

Varit på provtagning, de tog 10(!) rör blod och han fick gräva runt ett tag för att få venen att producera. Skickat mobilskal till släkting med en from förhoppning att hon ska kunna sätta på det. Igår var hon otroligt frustrerad eftersom hon påstod att det inte finns någon kamera i mobilen. Jodå sa jag. När du inte pratar i telefon, titta på skärmen så ser du en liten kamera ikon. Men nej, den fanns inte.

Förhoppningsvis fick hon hjälp på Nordea när hon var där och de kunde visa henne var man hittar den.
Det later ungefar som min mamma nar jag kopte allt fran fax till mobil och skaffade en (modell aldre, tack och lov) dator och satte upp en e-mail till henne. Hon skickade ett e-mail till oss alla dar hon skrev hela mailet i "subject" linen och allt var "trasigt" sa fort Jag inte var dar oavsett hur mycket jag printade "screen shots" och printade steg for steg hur hon skulle gora. 🤷‍♀️
Jag har många gånger undrat om inte vissa människor helt enkelt inte vill ta till sig informationen, jag har en äldre bekant som vägrar befatta sig med mobiler, ska han ringa måste frun slå numret annars ringer han inte "för jag vet ju inte hur man gör" och så tar man en kaka till och så är det samtalet bortglömt.
Skulle hon få en hjärtattack fixar han inte att ringa efter ambulans eftersom han vägrar lära sig hur en mobil funkar och datorer ska vi bara inte tala om, allt digitalt är hat och pest enligt honom. Tjurgubbe, jodå, big time. :meh:

Sitter och småler åt att jag fullkomligt älskar att min nya chef gillar att chatta.
Jag är en chatt-person rakt igenom. Det är min typ av kommunikation. :p
Och jag är exakt tvärt om, lyft luren annars uteblir kommunikationen för jag chattar aldrig via sms eller messenger och har inte ens messenger i fånen eftersom den stör och inget tillför. Sms är enbart för tjänsteärenden och paketleveransnotifikationer, inget annat. Vissa har fattat detta, andra har lämnat mig och enda chattandet är här på buke. Jag lever rätt bortkopplat från omvärlden, ungefär som på 70-talet när det enda som fanns var fast telefon.

Börjar känna att jobbfokuset för idag börjar avta 😅 Fått en hel del gjort så är nöjd med arbetsdagen egentligen. Men ska göra klart det jag håller på med iallafall innan jag stänger av.

Ska steka pannkakor sen och efter vi ätit ska jag och ungarna åka och shoppa skor och jackor till dom. Börjar behövas något mer vårigt nu. Jag hatar verkligen att gå i affärer men ibland måste man helt enkelt...

Vaktar Marodören som badar och samlar krafter för att ta gråten som blir vid hårtvätt men det måste ju göras. Knappt för att göra det mindre jobbigt för honom mottages tacksamt.

Det later ungefar som min mamma nar jag kopte allt fran fax till mobil och skaffade en (modell aldre, tack och lov) dator och satte upp en e-mail till henne. Hon skickade ett e-mail till oss alla dar hon skrev hela mailet i "subject" linen och allt var "trasigt" sa fort Jag inte var dar oavsett hur mycket jag printade "screen shots" och printade steg for steg hur hon skulle gora. 🤷‍♀️

Det är inte att hen inte vill förstå men att det inte går. Hen är hopplös med all elektronik utan går fortfarande och betalar sina räkningar på bankkontoret. Hen hittar som sagt inte ens mobilen på skärmen så hen kan fotografera. Försökte förklara flera gånger. Till slut sa jag att hen kunde fråga på Nordea när hen ändå var där. Hen har vetat hur hen skickar sms men tydligen går det inte längre. Hen kan inte svara i telefon när mobilen laddas.

Edit: Priserna på vissa saker i USA och Sverige kan inte jämföras eftersom det inte finns någon större marknad här och då blir naturligtvis allt mycket dyrare. Iofs tycker jag det låter dyrt även med 220 kr för 375 g påse.

Edit 2: Nästa gång jag är i Kenya kanske jag ska köpa med mig några påsar som presenter!

Köpte primrosor på vägen hem!
20250317_163038.webp

Precis kommit hem från stallet och väntar på en kopp te ska bli klart. Hängde med en vän ett par timmar och klippte min hästs man. Dags att se lite civiliserad ut igen nu efter vintern!

Har kämpat mig igenom arbetsdagen med migränkänningar - boostade med Coca Cola och snickers på lunchen. Det gick okej, men jag mår verkligen inte bra idag.. hoppas på att må tillräckligt okej för att kunna vila och slappna av ikväll.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 364
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 338
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 559
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Valp 2024