Vad gör vi? Del CCVII

Handlat. Passade på att köpa en lammfiol på utförsäljning. Yum, yum :d

Nu botanisera lite i kylskåpet och sedan är det dags att kolla på hockey. Heja småkronor! Det skulle vara så typiskt om de förlorade mot Lettland.

Alltså. Jag älskar fyverkerier. De är fina och festliga och barndomsminnen.
Sen rycker jag att det ska skötas vettigt, det finns ljudlösa raketer och privatpersoner borde inte få skjuta men jag blir stjärnögd av dem. Jag har haft rädda djur och tycker så synd om dem men personligen älskar jag fyrverkerier.
Gillar du att de sprider tungmetaller också?

I måndags gjorde jag ett inlägg i en FB-grupp för användare av en särskild sorts utrustning som jag jobbade med på nyår. En rätt smal grupp, men öppen. Nånstans har jag råkat trigga FB:s algoritmer som verkar ha delat inlägget högt och lågt. Har femhundra likes nu, de tickar in hela tiden, mest från folk som inte är medlemmar i den gruppen... 😄

Vår flyttfirma har varit igång idag. Sambons brorsdotter skulle flytta. Vi skulle möta upp vid nya lägenheten vid 10. Jo men i så fall kan ni ringa när ni åker mot den. Men vi kommer att vara där 10 punkt. Klockan 10 kollade vi läget nä det visade sig att de hade inte kommit så långt så vi åkte till gamla lägenheten. Det blev fulla bilar och två släp.... vi var hemma 6......

Ätit middag - börjar bli lite trött på julmat om vi säger så - och kikar på hockey. Som den pessimist jag är så känns det som att Sverige kommer förlora mot Lettland.

Ligger i sängen och värmer upp mig efter att ha gått hem från parkeringen. Var klädd för att vara inomhus, men att bilen skulle vara kall vi skulle hem från sambons mor hade jag inte planerat för. Inte heller hade jag planerat för promenaden från parkeringen i 9 minusgrader. Förstår inte att jag inte ens tänkte på att ta mössa. Så fruktansvärt klantigt!

I måndags gjorde jag ett inlägg i en FB-grupp för användare av en särskild sorts utrustning som jag jobbade med på nyår. En rätt smal grupp, men öppen. Nånstans har jag råkat trigga FB:s algoritmer som verkar ha delat inlägget högt och lågt. Har femhundra likes nu, de tickar in hela tiden, mest från folk som inte är medlemmar i den gruppen... 😄

Särbon råkade ut för något liknade nyligen. Han är rätt säker på att många av de som gillat hans inlägg egentligen inte är intresserade av eller har koll på gamla skogsmaskiner :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 578
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 287
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 910
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar