Vad gör vi? Del CCVII

Ansluter i kören av oss som haft sin första arbetsdag idag. Smygstartar lite med halvdagar både idag och i morgon för att få ned övertidstimmarna något, samt att det inte är så hemskt mycket att göra förutom att skicka ett par påminnelsemejl om saker som fortfarande inte gjorts sedan innan julledigheten. Nu ska jag vila lite, och sen ta tag i något av alla måsten på att göra-listan.

-15 när jag vaknade. Jag haaaatar det.
Ruckar inte gärna på motiondagar så klädde på mig och avverkade en halvmil. Ögonfransarna blev helt igenisade och är fortfarande ömma.
Nu är det ”bara” -8 men jag kommer inte att gå utanför dörren.
Mamma lagade god räk/kräft-soppa. Perfekt idag.
IMG_2349.webp

Tipspromenad avklarad. Alla rätt men ingen vinst, för långt ifrån på skiljefrågan. Bättre lycka nästa gång!

Nu sitter jag och tittar när barn och katt leker. Verkligen kul att de två hittat varandra! Mindre kul att de hittar varandra i ert gemensamt försök att välta granen..

Hittade tidigare i veckan några små pajformar på en loppis I stan, men köpte dom inte. Idag var jag tillbaka för att köpa dom men då var de såklart borta. Inte så konstigt, men lite trist.

Faktiskt så blev det inga styltor trots att vi gick i skogen och på fältet. Det var kallt nog liksom :)

Härligt! Vi skrittade en sväng på plogad grusväg. Skulle ta ett varv å pulsa på ridbanan meeeen fick avbryta påga snubblade till pga stylta men den släppte. Blött under. Hade ju varit bäst med fruset ordentligt före regn och sen snö....Utan snösulorna går absolut inte.

Tog en sväng till stan och kompletterade snöarsenalen med en rejäl snösläde, har u bara en skyffel utöver slungan. Tog en sväng på loppis också och hittade en rad bra småfynd, bla en blomsterfakir och några blåvita skålar. Nu har jag kommit hem, skottat lite med släden och sen pulsat runt kortaste promenadslingan som tog sin lilla tid pga oplogad traktorväg större delen av sträckan. Nu sitter jag i hammocken och beundrar min skottade uppfart och huset i julbelysning 🤩😁

Jag har hämtat ut ett paket och handlat mjölk.Äntligen har jag mina sömntabletter igen
Sonen skulle komma hem imorgon men har nu skjutit på det tills måndagen.
Sen ska han ordna så han kan flytta tillbaka till västkusten.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 578
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 287
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 910
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar