Vad gör vi? Del CCVII

Efter regnet har istället snön vräkt ner så idag har det blivit nyårspromenad och pulsa I snön med pållan 😍.
Och nyårsdagen är det ju klassiskt med pizza så det bidde sååå god pinsapizza till middag idag, men nu hög tid att sova, imorgon är det tillbaka till vardagen igen, god natt ⭐🌙.

Stollar. Hälsa dem det. Jag ligger inne under filten och skall förflytta mig till sängen istället...
Haha, jag får ändå erkänna att jag var lite pepp på att gå ner till sjön. Det ändrade sig dock ungefär 0.2 sekunder senare när jag attackerades av vinden och regnet ute. Då, helt plötsligt, kändes filten, soffan och en elefant (eller två (elefantgosedjur)) myyycket mer lockande 😆😁

Men va tusan! Tittar ut för att få veta om hunden behöver regn o stormskydd för att gå ut, då är det någon som har snökräkts på min bil,våran gata, mm.
Ingen har flaggat för snö här nere idag :devil:
Men jag har ju dubbdäck till skillnad från många andra här nere, så det gäller bara o hålla koll på dom.

Men va tusan! Tittar ut för att få veta om hunden behöver regn o stormskydd för att gå ut, då är det någon som har snökräkts på min bil,våran gata, mm.
Ingen har flaggat för snö här nere idag :devil:
Men jag har ju dubbdäck till skillnad från många andra här nere, så det gäller bara o hålla koll på dom.
Här visste vi om snön. Prognos sa att det skulle börja snöa från tidig morgon och vara minusgrader. Det stämde bra när jag var ute och släppte ut nyss. GRÄSLIGT kallt för det blåser fortfarande en del så det kändes värre än -2 grader....

Idag tar jag tag i mitt pluggande igen lite smått. Kollar över vad jag ska läsa. Har beställt en billig liten bok. Ska lägga in ett fjärrlån om en annan. Tänker börjar läsa lite i litteratur som jag redan har. Känns faktiskt rätt bra :) ! Sista deadline är 17 januari och sedan är kursen slut. Den har varit lite mer krävande än jag hade förväntat mig, men samtidigt riktigt rolig :) .

Funderar på min kollega som tycker att man måste åka iväg hemifrån när man är ledig för att kunna koppla av :confused: . Om man är hemma så blir det bara en massa tvätt, matlagning och städning - ingen avkoppling, menar hon. Det känns SÅ märkligt för mig som inte vet någon annanstans där jag kopplar av så bra som just hemma :) !

Har precis väckt dottern. Ska ta oss till stallet för en uteskritt i kylan. Det märka dock att Stig bodde åt sydväst, han är nyakodd men bara traktbrodd och inga snösulor, så vi får nog hålla oss på plogade vägen idag 😅

Suck skulle till fysioterapeut nu på morgonen men det blev avbokat för andra gången. P.g.a vab för fysio denna gången och. förra gången p.g.a sjukdom hos fysio. Såklart inget som går att göra något åt men ändå jobbigt att strula med nya tider hela tiden. Bokade idag för jag har semester och så skönt att slippa jobba in flex på jobbet. Men nu får jag titta på en ny tid när jag börjat jobba igen.

Jobbar två dagar innan en tredagars helg. Förhoppningsvis blir det två lugna dagar, hoppas att telefonen håller sig tyst 🤭

Skulle rensa sambons gamla telefon inför försäljning och snubblade över ett mail. "Glöm inte att besikta bilen".
Fick ropa till sambon att han hade tid för besiktning om 15 minuter 😂 förutsättningarna var inte det bästa med -20, totalt nerisad bil och cirka 12 minuter körtid till besiktningen. Men bilen startade artigt och han åkte iväg så han hann nog hoppas jag 🤭

Även jag ska jobba idag men hade tur med schemat och ska gå em, vilket innebär ledig fredag. Har sovit dåligt nästan hela ledigheten och just nu känner jag inte för att göra någonting alls. Mjölken har blivit dålig så blir inget kaffe heller. Sambon är fortsatt ledig vilket kommer göra det ännu svårare att åka hemifrån. Men! Det är i alla fall sol ute 🌞

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 577
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 286
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 889
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar