Vad gör vi? Del CCVII

Jag gjorde årets första arbetsdag redan igår. Men idag är jag ledig inför jobbhelg.

Och tur är nog det gör jag vaknade med världens huvudvärk imorse. Ett gäng tabletter, en kopp te och en hundpromenad i 15 minus senare och hag börjar må bättre. Men det blir en lugn dag, ska köra lite tvätt och bygga pussel tänkte jag.

Jag vill verkligen inte gåut. Men måste.

Det är solsken men jag behöver skotta snö och köra ved. OOOOERHÖRT lockande :meh:

Ska lägga på hunden ett täcke, han kommer inte acceptera att bli kvar inne medan jag är i utomhuset.

Behöver sitta på motionscykeln ett tag också.

Fortfarande ett sjuk, men pigg nog att jobba hemifrån iaf. Skönt det när hjärnan ändå är med, blir så tråkigt att inte göra något alls då. Tar lite längre lunchrast nu dock och vilar lite. Och siktar inte på 8h arbetsdag heller 😅

Har kommit nästan 2 dm snö här så idag har jag varit ute och startat snöslungan jag köpte förra året. Då hann jag bara använda den en enda gång innan snön försvann så jag hann inte riktigt njuta av köpet och kom knappt ihåg hur man startar den 😁 men det gick förvånansvärt lätt ändå.

Har nu "skottat" utfarten och plogbilens snövall samt de 100 metrarna mellan hus och garage på knappt en halvtimme, det hade nog tagit mig halva dagen annars. Så himla tillfredsställande 💪

Har precis väckt dottern. Ska ta oss till stallet för en uteskritt i kylan. Det märka dock att Stig bodde åt sydväst, han är nyakodd men bara traktbrodd och inga snösulor, så vi får nog hålla oss på plogade vägen idag 😅

Hehe kan jag tro! Var sån kramsnö igår att min fick styltor trots snösulor men släpper ju åtminstone, bra grejer det där 😃

När sambon åkt till jobbet var det drygt 8 minusgrader och jag satte igång att elda menä nu är det ju istället onödigt varmt i v-rummet då solen redan värmer rakt in i sagda rum 😄. Honkatten har passat på att njuta en stund ute vid det fönstret 🥰. Solsken, minusgrader och snö- helt underbart och precis som det ska vara om vintern 😍.

Underbar sol och blå himmel idag! 7 minus nu och det känns ju hanterbart. Betydligt kallare i morse när jag åkte till jobbet men bilen skuttade igång utan krångel, vägarna var fint plogade så en bra start på dagen. Nu väntar min lilla bruna på mig och med detta väder får vi säkert en härlig tur även om det nog kan inrymmas lite ystert hopp och skutt.

Jag kan tycka att det är lite pinsamt att ett vinterland som Sverige har svårigheter med tågtrafiken - pga just vintervädret - såpass titt. Nu senast isbildningen på kontaktledningarna. Det verkar vara ett OTROLIGT känsligt system... O_o
IMG_9353.webp

https://trafikverket.diva-portal.org/smash/get/diva2:1762020/FULLTEXT01.pdf

Håller med om att det borde satsas på järnvägen, vill man gräva lite i planerna för järnvägar (och andra vägar) så kan man läsa rapporten ovan

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 578
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 287
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 889
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar