Vad gör vi? Del CCVII

Färdigrensad för idag. Utrensat blev tre sopsäckar med skräp, två flyttkartonger och en Ikeakssse med grejer och kläder som ska skänkas och en möbel (som ser ut som en halv malm-sänggavel typ) som förra ägaren lämnat därinne och jag velat slänga dem 2017 och nu får åka till tippen 🙈

Nu borde jag bära ut allt till ladan men jag surar eftersom vädret gör att jag inte får köra släpet (dubbdäck på bilen och odubbat på exets släp). Funderar på om jag ska ta en promenad i snöslasket eller laga lite mat..

Det snöar här! 😍
Någon var inte lika taggad. Han stod orörlig så här en låååång stund/större delen av dagen. Allt hänger, tom rumpan har rasat ihop. Man kan ju vara så smart att man ställer sig med skydd av träden. Men nej! Man måste stå vid grinden/där matte kan se hur man liiider. 🙄😅
IMG_2363.webp

Som vinden viner runt knutarna.... Förmodligen ösregnar det fortfarande (mörkt, så jag vet inte). Hästarna får komma in vid kl 18 idag. Tidigt, men jag tror inte att de kommer att protestera!! De har båda gått med regntäcken hela dagen idag, och det förekommer YTTERST sällan när de har full vinterpäls. Men idag kändes vädret riktigt vidrigt...

Min rasistiska granne som har skitit i det blåa skåpet har gjort sig av med all boendestöd, säger nej till kontaktperson, vill inte ha hemtjänst pga hemtjänst inte kan garantera att det bara kommer svenskar (typ: Anna Annasson, inte Khaled Khaled född och uppvuxen i Sverige duger heller inte) behöver ledsagning till diverse sjukvårdsbesök. Jag har redan blivit tillfrågad men nä, jag orkar faktiskt inte och jag jobbar inte med det så nä. Hon får ångesta sig själv till de där besöken.

Nu ska mamma snart göra såsen till maten så det är snart käk.

Här smällde det helt bisarrt mycket. Vi hade somnat och vaknade av att grannarna stod mindre än 10 meter från vårt sovrumsfönster och drog av en enorm serie fyrverkerier samtidigt som dom skrek(!) helt hysteriskt. Den ena hunden som aldrig varit ett smack skotträdd blev helt panikslagen. Jag försöker för hundens skull hålla mig lugn, men inombords så kokar jag.
Samma här

Usch, ja. Vädret är RIKTIGT uselt idag. Det förväntas ösregna här fram till kl 19 ungefär, och sedan fortsätta regna fast i lite mindre takt efter det. Blåsten är inte trevlig heller... :wtf:

Har har vi uppehall pa formiddagen i dag, men sedan kommer regnet tillbaka i eftermiddag. Din vinter ser ut ungefar som har i vastra Oregon ... blott som attan, det ligger massor av akrar och hagar under vatten den har tiden pa aret. ☔

Da jag nu ser ut att befinna mig i "heart failure" sa skulle jag inte ga och rora mig i gar ... I dag pa morgonen konstaterar jag att jag gatt 2km under dagen i gar fast jag tyckte jag var sa stilla.:cautious: Tank att det ar sa svart att sitta still och ta det lungt. Men ... fran nu sa skoter Maken det som behovs och det han inte kan fixa tar antingen jag hand om eller sa far det vara.

Har smallde det nastan inget alls i gar. 4-5 hoga smallar vid 10-tiden:confused: och det var allt ... men det regnade sa inte sa kul att vara ute.:sneaky:
Gott Nytt Ar allihop🥳

Är på väg hemmåt efter nyårsfirande med brakmiddag, många gäster, fantastiskt fyrverkeri och allt annat som tillhör nyår. Vi skålade in tolvslaget och sen fick jag min födelsedagssång och till frukost idag fick jag både present och tårta. Pizzan är uppäten och snart är det dags för interstellar på iMax för att fira födelsedag lite till!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 577
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 286
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 881
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar