Vad gör vi? Del CCVII

Det där är bara löjligt. Läs på istället.
Vad skall jag läsa på ? I somras sålde jobbar kompisen en il som i slutändan hamnade i Afrika. I Sverige gick den inte igenom besiktningen pga avgaser men i Afrika var sen godkänd
En kund till oss hade en tillverkare i Sydafrika dom skulle tillverka och måla gods. Problemet var att de hade inte rent vatten. Jag är ledsen men det är hela Sverige skall göra allting men inga andra i världen som skall bry sig. Men vi skall bekosta allting.

Funderar på min kollega som tycker att man måste åka iväg hemifrån när man är ledig för att kunna koppla av :confused: . Om man är hemma så blir det bara en massa tvätt, matlagning och städning - ingen avkoppling, menar hon. Det känns SÅ märkligt för mig som inte vet någon annanstans där jag kopplar av så bra som just hemma :) !
Håller med dig till 💯 %

Kom precis hem från jobbet och jag förstår inte vad som är fel med min bil. Visst att det var kallt ute men efter 20 min åktid och värmen på 26 grader så blev det frost på INSIDAN av förarsidan ruta. Behövde skrapa medan jag körde för att kunna se någonting 😵‍💫 Blir att ringa verkstaden när jag vaknar. Nu kattgos, dusch och sen säng.

Har precis sett filmen "Alligator". Så. Riktigt. Usel! :D Så nu har jag en ny film på första plats på listan över sämsta filmer. Tidigare höll den svenska filmen "Avgrunden" den platsen, men den här filmen var sämre, dåliga skådespelare, manus, och alligatorn, alltså allt, fanns nog inte något som inte var skit i filmen. Nåja nu har jag sett den i alla fall. :D Så ingen annan behöver liksom :D Jag har offrat mig :D

På ett annat tema, min rökta julskinka delades i tre. En bit blev topping på pizzan jag gjorde till middag i dag. En bit ska bli pastasås i morgon och en bit stoppade jag i frysen. Mycket god julskinka, ska inte gå till spillo liksom, nästa jul ska jag leta upp en rökt igen, verkligen värt det.

Känns som jag håller på att bli förkyld. On runt bihålorna, börjat snuffla och känner mig allmänt risig. Imorgon/dag ska spenderas hemma, dricka te och se om jag kan mota olle i grind.

Kallt, kallt.
Täcke på Oskar men han går som om han inte hade leder i benen. Undrar om det är mindre kallt om man går stelbent? ;)

Han kissar först efter lång tvekan. Bajsa går inte alls. Så vi går in i vedskjulet och där är det ju barmark och då kan han sätta sig i en lövhög.
Promenaderna är minikorta. Han vill inte röra sig.

Mina rottisar hade aldrig nagra problem i sno och kyla. Men forsta gangen jag tog Mandy till en oken tog det henne 3 dagar innan hon klarade av att bajsa ... jag hittade en jatte liten grasplatt och hon bajsade fem (5!) hogar medan hon blangde surt pa mig.:laugh:

<snip>
På ett annat tema, min rökta julskinka delades i tre. En bit blev topping på pizzan jag gjorde till middag i dag. En bit ska bli pastasås i morgon och en bit stoppade jag i frysen. Mycket god julskinka, ska inte gå till spillo liksom, nästa jul ska jag leta upp en rökt igen, verkligen värt det.

Och har maste jag special besetalla julskinka for att inte fa den lite lagom ackliga rokta :cautious: :p

Mina rottisar hade aldrig nagra problem i sno och kyla. Men forsta gangen jag tog Mandy till en oken tog det henne 3 dagar innan hon klarade av att bajsa ... jag hittade en jatte liten grasplatt och hon bajsade fem (5!) hogar medan hon blangde surt pa mig.:laugh:

Och har maste jag special besetalla julskinka for att inte fa den lite lagom ackliga rokta :cautious: :p
Den är inte så vanlig här heller, mer vanlig i Skåne tydligen. Lyckades dock hitta en endaste här, dubbelt så dyr som de andra.

Har precis sett filmen "Alligator". Så. Riktigt. Usel! :D Så nu har jag en ny film på första plats på listan över sämsta filmer. Tidigare höll den svenska filmen "Avgrunden" den platsen, men den här filmen var sämre, dåliga skådespelare, manus, och alligatorn, alltså allt, fanns nog inte något som inte var skit i filmen. Nåja nu har jag sett den i alla fall. :D Så ingen annan behöver liksom :D Jag har offrat mig :D

Har den med 😂😂

Jag har rastat hundarna
Säkert -18 här
Termometern saknar batteri och jag har inte bytt, får nog göra det.
Har lite ärenden idag med sen, inatt har jag haft mina sömntabletter igen och god vad bra jag sov.
Vaknade dock vid 02 och var rätt pigg.
Somnade om efter en stund

Senast ändrad:
15 minusgrader här. Lite för kallt för min smak, men ponnydamerna behöver förstås sin morgonskötsel ändå, så det är bara att dra på dubbla lager av allt och gå ut 🥶

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 578
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 287
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 910
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar