Vad gör vi? Del CCVII

Ska försöka ta mig ut om en stund; grannen fastnade visst vid utfarten och fick ta en semesterdag 😆. Vi har inte fått plogat än 😡. Jag älskar snön och vintern men saker måste skötas då det ju kräver extra arbete. (Ingår i hyran om det nu inte plötsligt upphört utan meddelande)

Ska försöka ta mig ut om en stund; grannen fastnade visst vid utfarten och fick ta en semesterdag 😆. Vi har inte fått plogat än 😡. Jag älskar snön och vintern men saker måste skötas då det ju kräver extra arbete. (Ingår i hyran om det nu inte plötsligt upphört utan meddelande)
Jag bryr mig inte om att ge mig ut idag :) . Hästmaten är inte nödvändig just idag och det finns tillräckligt för oss att äta till imorgon.

Topp! Jag har ju inte hästen hemma så behöver ju komma ut. Dessutom ska det fan alltid vara lättillgängligt om tex ambulans måste fram. Blir väl lite färgad av att ena grannen är hjärtsjuk.
Om den som plogar hos er också plogar på andra ställen, så antar jag att det finns en del att göra idag? Kanske svårt att hinna komma tidigt till alla?

Om den som plogar hos er också plogar på andra ställen, så antar jag att det finns en del att göra idag? Kanske svårt att hinna komma tidigt till alla?

Har ju inte plogat alls. Så frågan är snarare hur hv och den gården gjort upp det denna säsong....Tur det inte blåst jävel på tvärsan än för då drivar det helt igen här 😆. Sambon har snöblad och traktor så vi skulle kunna sköta det lätt men informera då och så avdrag på hyran kan jag tycka. Men ffa informera om det inte ska ingå i hyran längre.

Har ju inte plogat alls. Så frågan är snarare hur hv och den gården gjort upp det denna säsong....Tur det inte blåst jävel på tvärsan än för då drivar det helt igen här 😆. Sambon har snöblad och traktor så vi skulle kunna sköta det lätt men informera då och så avdrag på hyran kan jag tycka. Men ffa informera om det inte ska ingå i hyran längre.
Grusvägen utanför mitt hus är inte heller plogad ännu. Men, visst, här har väl kommit någon decimeter snö bara så det går nog att ta sig fram utan större problem.

Yrande snö här, ska vänta tills det (förhoppningsvis) slutar innan jag skottar. Barnen kommer hem framåt kvällen, de och pappan åker från västkusten nu. Är inte jätteglad åt att de är ute och kör i skitvädret, jag var på åvc och Ica nyss och det räckte gott med den lilla resan på oplogade vägar...

Sov ruskigt dåligt inatt, så kände mig sjukare när jag vaknade än igår. Sjukanmälde mig från jobbet, men efter tre timmars extra vila och halvsömn så är jag lite piggare igen. Blir nog bra med en vilodag idag och sen en helg - så borde jag vara kry till nästa vecka tycker jag :)

Börjat kvickna till. Åkte på världens vidrigaste migrän igårkväll och trodde att jag skulle kunna sova bort den. Det kunde jag inte. Istället vaknade jag med sådan smärta i huvudet att jag knappt kunde stå upp och än mindre se med vänster öga. Helt galet.
Så petade i mig diverse tabletter för ändamålet och har sedan varit mer eller mindre däckad i soffan fram till nu. 😅

Eldar nu för fullt eftersom luftvärmepumpen inte orkar värma när det är såhär kallt ute och vi hade 15° inne. Men nu kryper värmen uppåt inne igen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 301
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar