Vad gör vi? Del CCVI

Jag tankte namna att du kanske skulle ha varit med och tittat pa bilen da det ju blev nagot fel sist han kopte bil sjalv.:crazy:
Ja, jag borde åkt med.. men det kändes dumt att ta två bilar.. Jag sa till honom innan han åkte, köp inte om det är minsta fel. Och det var ju en hel del fel. Varför köper man en bil med fel?! Och utan vinterdäck? :banghead: :banghead: :banghead:

Jag är inte nådigt arg på honom nu

Jag horde pa nyheterna for ett tag sedan att har hos oss hanterar USPS (United States Postal Services) mellan 800 million and 1 billion paket under December. Av dem kommer ungefar 1% inte fram, eller inte fram i tid, oftast for att addressen inte ar correct. Jag ar sa himla imponerad av hur val posten funkar har.

Jag ar nyss vaken och sitter med en kopp tea ... sa fort jag vaknat helt och hallet ska jag aka och hamta skinkan och stoppa in den i ugnen sa fort jag kommer hem. Men jag stannar nog till pa vagen hem pa costco och koper ost och en filee Atlant lax och lagger in den gravad i gin och tonic. Det ar en sa spannande gravning tycker jag:D

Skillnaden mellan statligt och privat ägande.

Edit: Jag hade fel de samägs av Danmark och Sverige. Där Danmark har betydligt bättre villkor för anställda.

Vilket otrevligt svar! Varför inte vara tacksam att ingen värre olycka inträffade utan att behöva känna behov av att vara en bessewisser! Det är inte olagligt att cykla över övergångsställen, olämpligt ja, men inte olagligt.
Om man ska över på ett övergångsställe med cykel och väljer att cykla, så har man som cyklande väjningsplikt mot både gående och bilar/andra fordon.

Det är rent ut sagt farligt och förvirrande att cykla över övergångsställe, i synnerhet när det är en komplicerad trafiksituation.

Övergångsställen är också en plats där det händer många olyckor med cyklister inblandade, så att cykla där bör helt undvikas.
Bättre att leda cykeln över, eftersom missförstånd mellan trafikanter undviks på så sätt.

"Det är inte förbjudet att cykla över ett övergångsställe, men övergångsstället är till för de gående och därför är det olämpligt att cykla där. Om du kliver av cykeln och leder den gäller samma regler som för gående. Korsar du övergångsstället på cykeln har du alltid väjningsplikt mot gående och fordon." (från polisen)

Ja, jag borde åkt med.. men det kändes dumt att ta två bilar.. Jag sa till honom innan han åkte, köp inte om det är minsta fel. Och det var ju en hel del fel. Varför köper man en bil med fel?! Och utan vinterdäck? :banghead: :banghead: :banghead:

Jag är inte nådigt arg på honom nu

Jag skulle aldrig ha slappt ivag honom att gora nagot sadant sjalv da det ju blivit fel forut och du vet att han har svart att prata sig ut ur vissa situationer sjalv. Men sa kallar jag migsjalv for controll freak ocksa. 🤔 Ar det viktigt hur det blir sa ser jag till att det blir sa. :angel:

Fick julklappar av avkomma
Visst är det så att jag är värd ett par snippa-örhängen? :love:
20241221_174318.webp

Fick ta tag i tvätten idag, blev 6 maskiner totalt vilket är mycket för ett singelhushåll.. :bag: Kom dock på att jag fick tvätta om en hel del sängkläder pga byrån de var i innan gav det en unken lukt. Nu är de sista plaggen i torktumlare eller torkskåp sedan är jag klar med det enda jag hade som mål idag. Imorgon ska jag städa lite, mamma kommer på kvällen så skönt att ha det gjort.

När det ljusnat imorgon ska jag gå ut i gästhuset och inspektera den motionscykel jag fick! I stort sett ny men hade en liten defekt så ägaren fick en ny.
Den går att använda så jag fick den. Fick! :banana:

En liten stunds cykling varje dag nu när det är för halt för raska promenader. Blir toppen för ett skröpel!.

Vilket otrevligt svar! Varför inte vara tacksam att ingen värre olycka inträffade utan att behöva känna behov av att vara en bessewisser! Det är inte olagligt att cykla över övergångsställen, olämpligt ja, men inte olagligt.
Nej det är inte olagligt men den som cyklar över har faktiskt väjningsplikt även mot bilarna.
Vilket betyder att det är den cyklande personen som orsakar olyckan eftersom den inte väjer för bilen. Sitter du på cykeln räknas du nämligen inte som gående utan som fordon.
Kliver du av och leder cykeln har bilföraren väjningsplikt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 035
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 249
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 418
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka