Vad gör vi? Del CCVI

Åkte hem till föräldrarna och hämtade hem Sparven som bott där de första dagarna efter Humlas kastrering.

Var roligt med - jag gav pappa en städdag i deras garage i födelsedagspresent förra helgen, och var inte säker på att han skulle inkassera den. Men redan idag började vi röja och plocka där inne en stund 😃 så ska vi gå igenom och sortera ut lite mer på djupet lite längre fram 👍

Jobbar och sliter. Idag och imorgon kvar innan jag tar julledigt. 🤩

Vi hade julbord med jobbet igår och det var någon som var bakis imorse. 🤣

SwuPx0p.jpeg

Inte för att det var rätt att köra på dig, men varför cyklade du på ett övergångsställe?
Vilket otrevligt svar! Varför inte vara tacksam att ingen värre olycka inträffade utan att behöva känna behov av att vara en bessewisser! Det är inte olagligt att cykla över övergångsställen, olämpligt ja, men inte olagligt.

Tvätt flyttad till torktumlare, pass på löpbandet avklarat och mat tillagad.
Nu ska jag äta innan jag ska duscha, lägga duschdraperiet i tvätt och baka.

Vilket otrevligt svar! Varför inte vara tacksam att ingen värre olycka inträffade utan att behöva känna behov av att vara en bessewisser! Det är inte olagligt att cykla över övergångsställen, olämpligt ja, men inte olagligt.
Jävligt dumt dock. Många förutsätter att de haft företräde på ett övergångsställe, även om de cyklar och så kör de bara rakt ut. Ett jäkla otyg.

Jävligt dumt dock. Många förutsätter att de haft företräde på ett övergångsställe, även om de cyklar och så kör de bara rakt ut. Ett jäkla otyg.

Vilket man ibland lär sig den hårda vägen att cyklister inte har, otäckt. (Har själv inte erfarit men otäckt att höra/läsa om)

Senast ändrad:
Var ute och handlade idag, bl.a till julklappsleken hos min syster där man skulle köpa något för högst 100 kr. Blev ett flammande led blockljus. Jag fattar inte hur Hemköps delikatessen inte har sill!!! Helt obegripligt. Så nu måste jag ändå åka till ICA Kvantum :rage:

Kom hem till en katt som var helt begravd i duntäcket. Hur Megara kan andas under duntäcket är en gåta. Hon är verkligen helt begravd.

Sitter och dricker mer te och hoppas innerligt att det inte fryser till eftersom det är slask överallt.

Edit: Enligt smhi är det uppehåll hela dagen i Stockholm. Allt de behöver göra är att be sina medarbetare som är placerade i Stockholm att sticka näsan utanför dörren.

Senast ändrad:
Dumt ja, men återigen, din åsikt. "Många", utan någon som helst uppbackning Själv är jag tacksam över att ingen större olycka inträffade och att det gick bra. Vi har helt enkelt olika människosyn.

Här väntas det på mat, husmanskost idag - älgpannbiffar, kokt potatis, gräddsås, rårörda lingon och inlagd gurka :d

Vi har julpyntat färdigt hela huset och tagit in gran och granpyntslådan, men den får vänta tills den 23e.
Imorgon är det julpysseldag med syskon och syskonbarn hemma hos mamma.

Nog för jag begriper att postnord (postmord ibland) har mycket paket och högt tryck just nu meeen ett paket som beräknades komma igår nu plötsligt är beräknad nästa fredag? Lite uselt faktiskt. Säljaren skickade varan väldigt snabbt så det är postnord som ska ha den kängan.

Jag horde pa nyheterna for ett tag sedan att har hos oss hanterar USPS (United States Postal Services) mellan 800 million and 1 billion paket under December. Av dem kommer ungefar 1% inte fram, eller inte fram i tid, oftast for att addressen inte ar correct. Jag ar sa himla imponerad av hur val posten funkar har.

Jag ar nyss vaken och sitter med en kopp tea ... sa fort jag vaknat helt och hallet ska jag aka och hamta skinkan och stoppa in den i ugnen sa fort jag kommer hem. Men jag stannar nog till pa vagen hem pa costco och koper ost och en filee Atlant lax och lagger in den gravad i gin och tonic. Det ar en sa spannande gravning tycker jag:D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 032
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 246
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 416
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka