Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förmiddagen ägnades åt att slå in så gott som julklappar klart innan jag åkte till stallet i solskenet och körde pållan en sväng; var lite kyligare än jag klädde mig (lite frostnypet) för men bara lägga på hennes ländtäcke över mina ben i rockarden 👍. En härlig vagnstur med lite trav och galopp där det var mjukt i marken här och där 😊.
Kursen i administration är nu avslutad så nu blir det lite julledighet, skönt 🥰. Mindre skönt är när ena linsen lägger sig under ögonlocket och man lixom försöker putta ner det genom att massera ögonlocket, aaaaj i ögat 🙄.

Barnvakteriet avklarat! Alla överlevde med popcorn, cola och irn bru... och bedrövliga julfilmer! :D Jag fick genomlida lite drygt första halvan av The Holiday och trots att jag lovade att jag skulle ladda ned och titta klart hemma tror jag att jag avstår. :angel:
irn bru?

Vita lögner är en bra påfund :D Jag har nog sett den en gång i tiden, påbörjade en julfilm den 1 december och har inte ens sett halva, tänkte jag skulle se en om dagen fram till julafton som en kalender. Det gick inte, var för smörigt och dåligt :D

Tittar istället på mord (Seven och Prisoners tex) och dokumentärer (någon om Jessica Chambers vad den nu kan ha hetat), La Palma (helt ok) och fler som jag inte minns i skrivande stund.

irn bru?

Vita lögner är en bra påfund :D Jag har nog sett den en gång i tiden, påbörjade en julfilm den 1 december och har inte ens sett halva, tänkte jag skulle se en om dagen fram till julafton som en kalender. Det gick inte, var för smörigt och dåligt :D

Tittar istället på mord (Seven och Prisoners tex) och dokumentärer (någon om Jessica Chambers vad den nu kan ha hetat), La Palma (helt ok) och fler som jag inte minns i skrivande stund.
En skottsk nationaldryck typ. Supersöt och orange. Jag valde cola. :D

Det funkar! Och jag tänker att egentligen är väl smörigt och smådåligt hela poängen med julfilmer, men just den här orkade jag inte trots att jag gillar castingen i stort. 😅
Vi satt dock igenom en animerad film från Netflix som var rätt söt.

Seven är ett bra val,men inte särskilt julig. ;) Jag brukar bli fast i Youtube och borde se fler filmer.

Jag är ledig till fredag då jag jobbar 10-14 och sedan är jag ledig till den 7 januari. Så först 6 dagars ledighet och sedan 10. Känns helt underbart! Sonen vill gå och shoppa lite, eller kanske inte shoppa helt och hållet utan mer se sig omkring, kanske köpa något, ta en fika och fönstershoppa. Vi har ju bott i Oxelösund 2014-2016 (flyttade exakt i dag för 8 år sedan, vilken mardrömsflytt och en sämre period den sista tiden där pga flytten) och då var han 12-14 år och inte alls pigg på att besöka Nyköping, och nu blir han 23 i februari, har alltså inte varit här sedan dess (bortsett från när han hjälpte mig att flytta hit för 1 år och 11 månader sedan, men då fanns ingen som helst tid för att se sig omkring, bara flyttlasset enkel resa tog 7 timmar...).

Blir nog en tur till Oxelösund också kanske om vi hinner och orkar medan han är här. Kommer på måndag och åker hem på lördag. Där emellan ska vi äta julmat på julafton, jag ska jobba på fredag och hundarna ska ju ha sitt, skönt att kunna få dela dem med honom också nu när han är vuxen liksom och betydligt mer intresserad än som tonåring och barn, då hundar var fina sällskap som han inte kunde vara utan, men inget intresse för att träna dem.

Önskar så att han bodde här uppe alltid och inte bara 6 dagar! <3

Senast ändrad:
En skottsk nationaldryck typ. Supersöt och orange. Jag valde cola. :D

Det funkar! Och jag tänker att egentligen är väl smörigt och smådåligt hela poängen med julfilmer, men just den här orkade jag inte trots att jag gillar castingen i stort. 😅
Vi satt dock igenom en animerad film från Netflix som var rätt söt.

Seven är ett bra val,men inte särskilt julig. ;) Jag brukar bli fast i Youtube och borde se fler filmer.
Med det namnet hade jag också valt cola :D Låter ju farligt :D

visst är det så och det är skönt att se enkla filmer faktiskt, men ibland blir det lite kräkvarning och hjärnan orkar inte riktigt med när det blir lite väl överdrivet. Insåg i den filmen att det var lite "komedi" i den och DET har jag svårt för, överdriven komedi, som inte alls är rolig, i hop med smörigt juligt. Räcker fint med gulliga julfilmer liksom. :)

Min son har pratat om en animerad söt film på Netflix, undrar om det är samma ni sett?

Julig nej, sorglig, men väldigt bra faktiskt. Länge sedan jag såg en så pass bra film kände jag när jag såg den! Jag hamnar lätt i YouTube också-huskyklipp... "ska bara se detta" och så fortsätter man vidare därifrån och så har tiden gått.

• Gilla
Reactions: Sel
Mötte polisen när jag gick med hundarna
De måste undrat vad jag höll på med då schillerstövaren fick korn på färskt rävspår
Då får man ta spjärn.
Nysnö med så lätt att spåra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 845
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 599
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 161
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX