Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkväder och tydligen fortsatt ett tag till tyvärr, hoppas verkligen det vänder snarast och blir ihållande tjäle och snö så hagmarkerna inte blir förstörda inför kommande sommar....Och för mer julfeeling men suttit nu på förmiddagen framför braskaminen och slagit in julklappar så nu är det nästan helt klart, mysigt 😍.
Varför läste jag Trikåväder :cautious:
Vad ÄR ens Trikåväder :laugh:

😊 Det kan du lita på!
IMG_2162.webp

Hemma igen efter besök på tre loppisar, en stor pysselbutik, Ica, biltema och Rekoring 😅 Nu ska jag styra upp situationen i kyl och frys så att julmat får plats och sen kanske jag orkar sätta en deg också.
Fick mat från ICA så fick också fixa och dona i kyl och frys för att få in allt. Har inte satt in allt i skafferiet ännu dock... och en kantarellpizza väntar på att hamna i ugnen. Var på Lidl för att köpa billigt smör, visserligen valios men bättre med 39,90 än 64 kr för 500 gram. Valio har inte extrasaltat vilket jag föredrar. Men hittade danska småkakor på Lidl och ägg till rabatterat pris pga kort datum så köpte det också.

Danska småkakor är försvinnande gott!
Sonen kommer på måndag och har med sig fläskstek, skånskt vörtbröd, påläggschoklad samt sky. Två år utan det här är länge nog :D Det är faktiskt den stora nackdelen med Nyköping- vi är för få danskar så det är inte jättemycket danska varor i butikerna, jämfört med tex finska :D

Dricker te (jag bälgar i mig mängder) och kollar på Father Brown. Funderar på att titta på Harry Potter's Wizards of Baking istället. Den har fått bra recensioner i the Guardian.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 850
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 599
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 161
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V