Vad gör vi? Del CCVI

Jag har också 4 arbetsdagar kvar i år :up:
Mina inlagda semesterdagar blev godkända, så jag ser verkligen fram emot julledigt.

Just nu sitter jag och prokrastinerar dusch och hårtvätt inför sista arbetsveckan :o:angel:
Jag har nästa veckas 5 dagar+ den 27. Hade ansökt om semester den 27 också men behöver arbeta då. Fick däremot beviljat den 23, 30 samt 1 och 2 så det blir mycket ledigt ändå. Sonen kommer den 23 och åker hem den 28 sent på kvällen så det är gott om tid ändå att umgås på.

Men ska du inte kolla upp den? Stelkramp osv? ❤️
Jag är inte orolig för stelkramp, men om det blir infekterat eller liknande får jag väl gå och se om det är dags för antibiotika. Tänker att nuvarande reaktionen är rätt normal men vill ändå beklaga mig lite. 😅 :arghh:
Jag har punkteringar på båda sidorna och så höll hon den rejält mellan kindtänderna så den blev nog rätt mosad.

En liten reality check faktiskt. Min hund är ju liten och lastgammal men skada kan hon göra - och det utan att vara det minsta ilsken.

Jag är inte orolig för stelkramp, men om det blir infekterat eller liknande får jag väl gå och se om det är dags för antibiotika. Tänker att nuvarande reaktionen är rätt normal men vill ändå beklaga mig lite. 😅 :arghh:
Jag har punkteringar på båda sidorna och så höll hon den rejält mellan kindständerna så den blev nog rätt mosad.

En liten reality check faktiskt. Min hund är ju liten och lastgammal men skada kan hon göra - och det utan att vara det minsta ilsken.
Är lite nojig för hundar, men nu blev jag lite mer nojig. 😅

Hoppas du slipper infektion iaf. ❤️

• Hjärta
Reactions: Sel
Ja, jag kan ju säga att man okynnesäter mycket mindre när man först måste ut på trappan i regn och hämta smör och/eller mjölk... :p Så enkelt man har det när man har ett fungerande kylskåp!! Idag har vi ätit pizza till lunch. Sådan där färdig deg och sås. Med bara ost på så det funkar att förvara rester även om det blir lite för varmt. Till kvällsmat blev det en rätt trist burksoppa. Gulaschsoppa. Och nu är jag hungrig igen och skulle gärna ta mig en macka. Men det är det där med att gå ut och hämta smöret...

Väntar på att klockan ska bli 20 så jag kan ta mina piller och sen lägga mig.
Jobbat fem timmar på stoor julmarknad. Stått i entrén. Mängder av glada människor.

Hem, kissa vovve och tända i vedpannan och sen iväg på styrelsemöte. Det var nog ungefär vad jag klarade :)

När klockan slagit, ska jag fylla på i pannan och gå sista rundan med hunden. Sen väntar sängen. Imorgon tänker jag inte göra ett skvatt.

20241215_183451.webp

Nu börjar vinden ta i lite grann här. Vi ska tydligen ha minst 22 m/s vindar här över natten... :nailbiting: Måste komma ihåg att ställa upp soptunnorna lite närmare huset.
Jupp. Samma här och lite till (bor öppet) så hoppas julgranen inte blåser bprt som står på trappen men då måste vinden gå från fel håll :).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 035
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 249
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 419
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka