Vad gör vi? Del CCVI

Ser på Race across the world Sverige men såg vinnarna i Nyhetsmorgon eller Efter fem i veckan så det är inte så spännande. :down:
Har diskat lite! :up: Det kanske finns hopp ändå.

Min vita blus ramlade ner under torkningen (torkskåp) och fick en fläck på sig :( . Provade att spola med lite vatten och det såg ut att få bort den, så hoppas att det räckte! Nu hänger den på tork igen (den här gången på ett sätt som förhoppningsvis förhindrar att den åker ner igen. Skirt tyg så den väger knappt något alls..).

Insåg varför äggen var så konstiga. De hade frusit, så jag köpte några nya istället. Jo jag vet att jag är lite väl kinkig men vill ha 'normala' ägg.

Köpte också två lussekatter på Hemköp, ska bli intressant och se hur de smakar. Lite annorlunda prisklass än konditoriet om vi säger så. Ska kanske pröva @dobbis tips och köpa från Willys och Lidl.

Insåg varför äggen var så konstiga. De hade frusit, så jag köpte några nya istället. Jo jag vet att jag är lite väl kinkig men vill ha 'normala' ägg.

Köpte också två lussekatter på Hemköp, ska bli intressant och se hur de smakar. Lite annorlunda prisklass än konditoriet om vi säger så. Ska kanske pröva @dobbis tips och köpa från Willys och Lidl.
Ja, det är nog lite kinkigt och synd att kasta ägg som är användbara. Ägget ska ju bara binda smeten så det är säkerligen inga som helst problem att baka med! Här är till och med tips på hur man kan förvara ägg(smet) i frysen:

Äggen tinas i rumstemperatur eller i kylen och ger en äggsmet som är en väldigt geléartad klump. Den går fint att baka med, göra pannkakor på, omeletter, äggröra och annat i matlagningen.
https://sarabackmo.se/smart-att-fry...i rumstemperatur eller,helst med frysta ägg i.

Övertänk inte din bakning :) !

Har fått hämtat hö och ätit. Lite besvärligt just nu med maten eftersom vi saknar fungerande kylskåp. Kan ju inte förvara rester till exempel. Jag är inte van vid att leva på konserver och nudlar... :D Men, men det kunde ha varit mycket värre! Har också packat en julklapp som ska skickas, samt tänker att granen ska få komma in i eftermiddag. Har också några julklappar att slå in, men lite oklart om jag har tillräckligt med julpapper.

Ont i halsen. Inte bra. Får hoppas det går över. Har min sista tillsyn imorgon, vill inte missa den. Lite för invecklat för att lämpa över på kollegan som precis börjar bli varm i kläderna.

Fick lite feeling och var ute och grävde ner kompost i en pallkrage. Dessutom plockat fram fröer, förbereda för sådd. Nästa års projekt blir kapris. Wish me luck!

Det är verkligen onödigt att slänga bra ägg. Förstår att man kan vara kinkig med mat, men att tänka på matsvinn är nog bra ibland. Ägg är inte dåliga förrän de är dåliga. Att frysa ägg verkar dessutom fungera, att gulan flyter ut gör de på helt färska ägg också ibland.

Tips på lussekatter är Pressbyrån, det är de godaste som någonsin gjorts, tycker jag. :) Åt Willys igår och de får "ok" i betyg.

Slösurfar och väntar otåligt på att risgrynsgröten ska bli färdig. Sedan ska jag ta itu med att rengöra ugnen, gudarna ska veta att det behövs. Funderar på att sno ihop ett gäng pepparkaksbollar till adventsfika också, det är ju så förfärligt gott... :d

Borde absolut inte känna mig såhär pigg och fräsch efter först jullunch med kompisar och sedan julfest med gymmet igår, med en förkylning i kroppen dessutom, men jag klagar inte! Men det är kanske bäst att passa på att få lite gjort innan jag kraschar ;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 040
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka