Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägg de i en skål med vatten eller glasHade ju hunnit springa iväg och köpa ägg innan jag läste på Buke man kan kanske använda de gamla och stoppa de nya i kylen.
Iofs när jag läser på före sista datumet är det februari 2024 så kanske slänger dem ändå.
Använd dem. Luktar de inte är de inte dåligaHade ju hunnit springa iväg och köpa ägg innan jag läste på Buke man kan kanske använda de gamla och stoppa de nya i kylen.
Iofs när jag läser på före sista datumet är det februari 2024 så kanske slänger dem ändå.
Om ägget var mögligt ska du nog inte äta det, nej.@bettysmatte @Enya Jag äter i princip ägg vid jul, påsk och midsommar, det är därför jag har kvar dem i kylen så länge. Nu var det tom missfärgat (mögel?) eftersom förpackningen var fuktig. Så de åkte i återvinningen.
Edit: Nu ligger degen som kändes mycket kladdig efter att ha i ägget i kylen och får bli kall och trevlig. Bakar ut musslorna senare ikväll.
Oj, jag blev rent andfådd när jag läste !!Avkalkat kök, köksmaskiner och toaletter, bytt batteri i bilen, laddat oändliga mängder hönät, vädrar och bytt sängkläder o mattor o skinn, dammsugit nedervåningen, diskat köksfläktfilter, preppat middag (fläskfilé långkörd med timjan, hemslagen bea, rostad potatis, bakt rökt sidfläsk, bakad lök och först en toast skagen), sytt (reparerat) byxor och hunnit med glögg och pepparkakor o lussegiffel.
Produktiv söndag som nu lugnar ner sig ett par hack.
Om själva ägget var mögligt avgör ju det saken, men det framkom ju inte först, därför fick du de svaren du fick. Tidigare bunkrade jag ägg när de såldes ut billigare pga kort datum, har fått ett dåligt ägg i mitt liv, då ur en förpackning med bäst före 9 månader tidigare. Övriga 14 ägg var det inget fel på, då hade jag fler förpackningar kvar med samma datum där ingen var dålig, som alltså var äldre när jag åt dem.@bettysmatte @Enya Jag äter i princip ägg vid jul, påsk och midsommar, det är därför jag har kvar dem i kylen så länge. Nu var det tom missfärgat (mögel?) eftersom förpackningen var fuktig. Så de åkte i återvinningen.
Edit: Nu ligger degen som kändes mycket kladdig efter att ha i ägget i kylen och får bli kall och trevlig. Bakar ut musslorna senare ikväll.
Tio arbetsdagar kvar i år.Hemma i stan. Fyra arbetsdagar kvar i år.
Jag har också 4 arbetsdagar kvar i årHemma i stan. Fyra arbetsdagar kvar i år.
Jag jobbar hela jul och nyårshelgen (och nästa helg plus att jag jobbat denna). Trörstar mig med att det blir en fin lön i januari.Jag har också 4 arbetsdagar kvar i år
Mina inlagda semesterdagar blev godkända, så jag ser verkligen fram emot julledigt.
Just nu sitter jag och prokrastinerar dusch och hårtvätt inför sista arbetsveckan