Vad gör vi? Del CCVI

Hade ju hunnit springa iväg och köpa ägg innan jag läste på Buke man kan kanske använda de gamla och stoppa de nya i kylen.

Iofs när jag läser på före sista datumet är det februari 2024 så kanske slänger dem ändå.

@bettysmatte @Enya Jag äter i princip ägg vid jul, påsk och midsommar, det är därför jag har kvar dem i kylen så länge. Nu var det tom missfärgat (mögel?) eftersom förpackningen var fuktig. Så de åkte i återvinningen.

Edit: Nu ligger degen som kändes mycket kladdig efter att ha i ägget i kylen och får bli kall och trevlig. Bakar ut musslorna senare ikväll.

@bettysmatte @Enya Jag äter i princip ägg vid jul, påsk och midsommar, det är därför jag har kvar dem i kylen så länge. Nu var det tom missfärgat (mögel?) eftersom förpackningen var fuktig. Så de åkte i återvinningen.

Edit: Nu ligger degen som kändes mycket kladdig efter att ha i ägget i kylen och får bli kall och trevlig. Bakar ut musslorna senare ikväll.
Om ägget var mögligt ska du nog inte äta det, nej.

Fixarsöndag hemma. Skulle tränat men vaknade helt trött och ledbruten så det fick vara. Men pysslat runt en massa.
Nu dog jag dock igen så ligger på soffan medan sambon fortsätter bygga en möbel.

Men han säger att det är roligt så :D

Funderar på om man ska köpa svennepizza till middag.

Avkalkat kök, köksmaskiner och toaletter, bytt batteri i bilen, laddat oändliga mängder hönät, vädrar och bytt sängkläder o mattor o skinn, dammsugit nedervåningen, diskat köksfläktfilter, preppat middag (fläskfilé långkörd med timjan, hemslagen bea, rostad potatis, bakt rökt sidfläsk, bakad lök och först en toast skagen), sytt (reparerat) byxor och hunnit med glögg och pepparkakor o lussegiffel.

Produktiv söndag som nu lugnar ner sig ett par hack.

Avkalkat kök, köksmaskiner och toaletter, bytt batteri i bilen, laddat oändliga mängder hönät, vädrar och bytt sängkläder o mattor o skinn, dammsugit nedervåningen, diskat köksfläktfilter, preppat middag (fläskfilé långkörd med timjan, hemslagen bea, rostad potatis, bakt rökt sidfläsk, bakad lök och först en toast skagen), sytt (reparerat) byxor och hunnit med glögg och pepparkakor o lussegiffel.

Produktiv söndag som nu lugnar ner sig ett par hack.
Oj, jag blev rent andfådd när jag läste :nailbiting: :D!!

Om själva ägget var mögligt avgör ju det saken, men det framkom ju inte först, därför fick du de svaren du fick. Tidigare bunkrade jag ägg när de såldes ut billigare pga kort datum, har fått ett dåligt ägg i mitt liv, då ur en förpackning med bäst före 9 månader tidigare. Övriga 14 ägg var det inget fel på, då hade jag fler förpackningar kvar med samma datum där ingen var dålig, som alltså var äldre när jag åt dem.

Fuktiga förpackningar möglar, är äggen inte mögliga eller i direkt kontakt med möglet hade jag ätit ändå, däremot inte om de stått i möglet eller själv varit mögliga.

Blev inbjuden på en fest nästa år med 20-tals tema. Min största skräck. Nu måste jag försöka hitta något som passar min kropp, vilket går emot allt klassiskt 20-tals mode; långt rakt fungerar verkligen inte på min päronformade kropp... Gillar heller inte bara armar. Måste gå all in. Älskar mina vänner för alla är sjukt peppa på tema-fester, men just detta tema är verkligen inget för mig, haha! Så nu är det dags att djupdyka i 1920-tals historia för att se om jag hittar något att jobba med :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 040
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka