Vad gör vi? Del CCV

Efter några dagar typiskt novemberdis kom solen fram 😍. Så igår blev det en härlig ridtur I skogen I solskenet som välbehövlig paus från examinationplugget; pigg häst som taggade galopp var härligt 😍. Idag före jag skrev klart på examination (skönt att ha lämnat in det i em) fick pållan lösgaloppera en liten stund. Hennes galopprejsande och brallande triggade igång shettisstoet i hagen 😂, glatt bus smittar av sig 😁🥰. Slapp laga middag när jag kom hem från stallet ikväll; bästa älsklingen hade lagat sin goda köttfärssås 👌 och soffhäng till bonde söker fru, lite glögg är gott efter ett par lite kyligare dagar med, härligt 😍.

Så tydlig vår ungkatt är; skulle ta ut honom i selen ikväll, han satt och jamade högt åt både mig och sambon; han ville ju helst gå ut med husse; då får han ju bestämma vad han vill göra (leta musbo). Så husse fick sätta på selen 😅 så tog jag ut honom och han fick bestämma vart han ville gå, nöjd katt 🥰.
Hade värmt glögg och han var nyfiken på vad jag gick förbi med när han låg i kattmöbeln, fick nosa men han tyckte det lukta så illa så han sparka till min hand med glöggmuggen 😂, tydlig som sagt. Djuren är så underbart roliga individer ❤️.

Grattis i efterskott kära @Monimaker!

makeup-girl-theme-cake.jpg

Jag var extremt trött igår, men idag är jag pigg igen. Håller på att tvätta nu och i eftermiddag ska jag åka in till stan för att möta upp mamma på stationen.

Känns som att den nya antidepressiva medicinen har börjat verka nu. Allt känns lite ljusare och jag ser försiktigt fram emot att gå tillbaka till skolan nästa vecka. Har mycket att ta igen efter att ha varit borta i tre veckor från en intensiv utbildning, men det känns som att jag kanske kommer kunna fixa det.

Har varit hemma några dagar för förkylning. Har behövt det, sova en massa och dricka en massa te för den onda halsen. Febern försvann i går under dagen och verkar inte komma tillbaka kanske, halsontet är bättre också så i morgon ska jag gå och jobba. Tog en varm dusch i morse pga rejäl smärta i ena axeln, måste ha sovit konstigt på den, men med hjälp av dusch, rörelse och Alvedon har det också lossnat. Fasen vad gammal jag känner mig ibland, som blir sliten av att ligga i sängen för att jag är sjuk ;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 140
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 661
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
237
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka