Vad gör vi? Del CCV

Har börjat övningsköra. Det är SÅ HIMLA KUL!! Körde lite i somras men nu känns det ”på riktigt”. Ikväll övningskörde jag landsväg för första gången. I kolmörker :bag:

Men så roligt, och det gick så bra.
Helljusen är ju jätteroliga, extrapoäng att tajma dem bra 😅

Helt sopslut efter dagen. Fick helt vidrig huvudvärk nu på kvällen, förhoppningsvis är det bara huvudvärk som ger med sig under natten och inget som utvecklas till migrän. :cautious:

Ser fram emot helg!

Jösses vad varmt det blev inne på fm och den här gången kunde jag inte skylla eldningen på sambon 🤣. Härligt soligt idag med! Asså vilken skillnad ändå mot inte minst all blöta förra hösten! Pållan fick regntäcke från mitten på oktober, i år hänger fortfarande regntäckena oanvända efter tvätt. Spolspiltan är torr- såhär års är det annars kö till den vid insläppstid 😄. Kom också på när jag red en kort sväng idag på grusvägen innan lite trim på ridbanan; jisses så hård grusvägen är! Det positiva i all blöta när all annan mark är dan är istället grusvägen perfekt mjuk men inte nu inte, änna klapprade härligt från de skodda hovarna 😍.
Avrundade kvällen med ärtsoppa (hittade änna svensk, det var längesen) och ostkaka såhära på ostkakans dag 👌.

Myser med filt och tända ljus och har en NPR Music Tiny Desk Concert på i bakgrunden, har helt snöat in på dem på senaste! Njuter så in i bomben av den första riktigt lugna och kravlösa kvällen hemma på... ja jag vet inte hur länge, minst 2-3 veckor i alla fall. För första gången på flera veckor har jag även haft en riktigt rimlig arbetsdag då jag både hann tänka igenom det jag gjorde och bocka av alla punkterna på att göra-listan. Hallelujah!

På oerhört dåligt humör. Orkar inte ens formulera varför men kontentan är att andra människor klantar sig och jag måste lösa det. Dessutom är jag trött.

Nu ska jag iaf dricka ett glas mjölk och borsta tänderna. Väckning måste jag också räkna på. Jobbar övertid imorgon och börjar en annan tid än vanligt.

Sovit nån timme, vaknat och tagit ett par värktabletter och tittar på den gamla godingen Highlander. Länge sedan jag såg den nu, bra musik och den håller fortfarande trots att den är så gammal.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 147
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 662
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
237
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka