Vad gör vi? Del CCV

Sovit nån timme, vaknat och tagit ett par värktabletter och tittar på den gamla godingen Highlander. Länge sedan jag såg den nu, bra musik och den håller fortfarande trots att den är så gammal.

De ska göra en reboot med Henry Cavill i huvudrollen (Witcher) iaf är det planerna. Hoppas att de kan använda Queens musik igen. Den specialskrevs ju för filmen och gör att den lyfter så mycket.

Dagens sista möte närmar sig. Stor risk att det blir ett möte med mycket känslor och höga röster. Nåja, jag jobbar bara här.

Sen är det fredag. Funderar på att göra små pizzor till middag. Men vad ska man ha som topping? Jag kan lista ut massa gourmetprylar men jag har inte tiden. Det måste vara enkelt. All inspiration mottages med tacksamhet.

Dagens sista möte närmar sig. Stor risk att det blir ett möte med mycket känslor och höga röster. Nåja, jag jobbar bara här.

Sen är det fredag. Funderar på att göra små pizzor till middag. Men vad ska man ha som topping? Jag kan lista ut massa gourmetprylar men jag har inte tiden. Det måste vara enkelt. All inspiration mottages med tacksamhet.
Lite San Marzano-tomater, olivolja, mozzarella och basilika är mycket gott.
Lägga på lite lufttorkad skinka på någon?

Jag satte en napoletansk pizzadeg x 6 på kalljäsning igår kväll så ska snart bege mig hemåt i samma ärende.

:d Dagens sista möte närmar sig. Stor risk att det blir ett möte med mycket känslor och höga röster. Nåja, jag jobbar bara här.

Jag gillar att ha kantareller och tunna skivor fläskfilé på pizza. Helst serverat med bearnaisesås till.

Banan och curry. 😅

Försöker desperat klämma ut ett par sista timmar ur arbetsveckan innan jag kan ta helg med gott samvete. Huvudvärk och allmän matthet hjälper dock inte. Kanske lite kaffe och kanelknäcke skulle kunna hjälpa? Eller choklad? Jag tror jag testar alla tre, bara för att vara på den säkra sidan.

Äntligen hemma efter extremt tufft slut på jobbveckan. Jobbar i offentlig verksamhet och det har inkommit ett konkret hot mot mig. Chefen har hanterat jättebra, jag har stöd av företagshälsovården, måste bestämma mig om jag ska polisanmäla. Men väntar några dagar. Ska bara försöka ta det lugnt i helgen och inte göra mer än nödvändigt. Psykiskt tufft, är helt slut. Blir också arg och frustrerad då personen har fått mig att ändra mitt beteende av rädsla.

Äntligen hemma efter extremt tufft slut på jobbveckan. Jobbar i offentlig verksamhet och det har inkommit ett konkret hot mot mig. Chefen har hanterat jättebra, jag har stöd av företagshälsovården, måste bestämma mig om jag ska polisanmäla. Men väntar några dagar. Ska bara försöka ta det lugnt i helgen och inte göra mer än nödvändigt. Psykiskt tufft, är helt slut. Blir också arg och frustrerad då personen har fått mig att ändra mitt beteende av rädsla.
Det är ditt val, men jag tycker absolut att du ska polisanmäla, både för din egen skull men även för andra.

Ok, nu har jag lagt x antal minuter på att 1) vara arg på min dator eftersom kalendern plötsligt slutade ge mig påminnelser när det i själva verket var jag som råkat lägga in påminnelserna för torsdag, alltså igår, och 2) skrivit till kundtjänst för en sida och klagat på att jag inte kunde komma in på mitt konto, när det i själva verket var jag som försökte logga in med fel mailadress.

:bag:

Det är dags att ta helg nu va?

Efter en tuff inledning på veckan så blev det ett bra avslut.
Nu fredagsmyser jag med vän.
IMG_1596.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 174
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 684
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
247
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve