Vad gör vi? Del CCV

Tuff dag. Hästen togs bort imorse, det gick lugnt och fint tillväga men det är ofattbart tomt. Någon timmes terapiprat med hans andra människor innan jag behövde åka hem och jobba. Försökt jobba men inte fått mycket gjort. Bestämde mig för att gå ut och klippa lite gräs på eftermiddagsrasten. Tappade det jäkla hjulet på åkgräsklipparen. Grät och svor en stund innan jag lyckades få tillbaka det och hann klippa lite. Nu är barnen här, jag skulle kunna tänka mig att gå och lägga mig samtidigt som dom.

Varit ute och shoppat loss efter jobbet. Vin till en gryta i morgon och en slatt till mig ikväll, billiga bestick eftersom jag inte kan hitta mina efter mamma åkt hem. 😄 Nya strumpor, hundgodis, kattsand, al-formar att frysa in äpplen i, body lotion, ostkrokar, lagerblad, yoghurt, palt och julmust. Jag ska även pressa massor av must och frysa in i pet-flaskor i helgen.

Nu har vi alla ätit och jag har kommit ihåg att ta fram kött ur frysen och flytta över det till kylen så den är upptinad när jag ska göra mitt långkok med massor av kryddor, lök, rökt sidfläsk, rotfrukter, vin och även vitkål i grytan. Räknar med att jag får äta av den på söndag för det kommer ta tid, men tid är alltid av godo när det är grytor. :d

I morgon ska jag och shettisen gå iväg och prova ut en sele, vagn och en massa täcken jag förmodligen ska köpa begagnat. Om jag ska börja köra med henne så kommer hon vara klippt i vinter och då behöver hon täckas, annars hade hon fått vara ett förvuxet marsvin som vanligt. Förhoppningsvis passar grejerna, selen är helt ljuvligt välskött men körtränset är nog för litet. Säljaren kommer isf bli "medkörare" så liten får extra aktivering och jag slipper dåligt samvete när de stora sätts igång. :heart

Sitter äntligen ner efter en lång dag. Fin skogspromenad på förmiddagen, sedan jobb. Det blev riktigt bra på jobbet ändå och nya kollegan var lätt att jobba med. Sista halvtimmen var jag dock så trött att jag gick runt och gäspade typ konstant, så eh, det är skönt att vila nu. Har choklad och te, och om en liten stund ska jag titta på något gammalt avsnitt av Qi med sambon.

Kikar lite på På Spåret. Kunde ett par frågor och förvånade mig själv... :D Har tidigare skrivit på inlämningsuppgiften som ska vara inne senast måndag. Bara två sidor, men massor av material att ösa från så det känns lite knepigt att tratta ner det till något vettigt! Förhoppningsvis har jag den i princip färdig imorgon. Det hade känts bra :) !

Det här låter som en vinnare
Här var det en vinnare i alla fall.
Även om det blev lättstekta höstkantareller också som dottern plockade under en ridtur i veckan.

IMG_7802.webp

När jag åkte hem från stallet I mörkret lyste den fina granen i ekallen så fint 😍. Efter härlig ridning igår fick det idag bli att inleda helgen med en härlig vagnstur med piggelina pållan som drog på I inte minst galopperna 😍.
Hemma tänkte jag att det skulle bli gott med pinsapizza när jag fått tag på svensk lufttorkad skinka meeen så hade jag ju glömt att städa ur ugnen så den röken...🫣🙄😬.

Här var det en vinnare i alla fall.
Även om det blev lättstekta höstkantareller också som dottern plockade under en ridtur i veckan.

Visa bifogad fil 156847
Min gamla pålla och jag var ofta ute på kantarelljakt, hon var perfekt att ha med, bara att hoppa av och släppa henne så fick hon gå och skrota bäst hon ville eftersom hon inte drog iväg utan fanns nånstans i närheten när vi skulle vidare. Frihet var det nog det minsta hon hade fått innan hon kom till mig men det fick hon ta igen med råge eftersom hon alltid skötte sig och aldrig stack.:)

Blev spontant en sväng till Ekenäs julmarknad ikväll en stund, mysigt i mörkret 😍. Mycket folk för en fredagskväll men mindre än senast på helgen så det gick att gå in i matboden i gamla stallet istället för vrålpackat som sist 😊. Handlade lite julklappar, slottsglögg, ingefärakarameller, polkaspån och kalvdans, ett måste ju när man är uppväxt på gård 😍🥰.

Tuff dag. Hästen togs bort imorse, det gick lugnt och fint tillväga men det är ofattbart tomt. Någon timmes terapiprat med hans andra människor innan jag behövde åka hem och jobba. Försökt jobba men inte fått mycket gjort. Bestämde mig för att gå ut och klippa lite gräs på eftermiddagsrasten. Tappade det jäkla hjulet på åkgräsklipparen. Grät och svor en stund innan jag lyckades få tillbaka det och hann klippa lite. Nu är barnen här, jag skulle kunna tänka mig att gå och lägga mig samtidigt som dom.

Jag beklagar förlusten ❤

Beklagar så.
Man får faktiskt ta ledigt/sjukanmäla sig om det känns för tungt.

En jobbig vecka avslutas med helg. Mest sjuk denna veckan, men så är det ju ibland, frisk nu och det är ju skönt. Jobbat i dag och det var kul som vanligt! Blev vaccinerad mot influensa och fick klåda där jag fått sprutan, aldrig hänt tidigare. i övrigt inget annat. Vilade en stund tidigare i kväll när jag blev så trött och då hade jag ont inte bara i armen utan generellt i kroppen. Även det har gått över. Gissar att det nog är allt.

Varit ute med vilddjuren dock och hade diskussion med lilltösen om att trädet hon skulle släpa med sig inte var en pinne utan ett träd och därmed inte var godkänt för att släpa med sig. Jag vann! :D Besvikelsen från hennes sida gick nästan att ta på!

Gjorde pannkakor till kvällsmat och äter lite nu igen. Gott faktiskt.

En kollega sa i dag att hon märkt att jag varit mer avslappnad och gladare när en annan kollega inte varit i närheten utan haft en annan placering. Nu är kollegan tillbaka igen... Det är intressant. Jag försöker att inte påverkas, men det är svårt, det blir liksom som att jag inte vågar pratar. Inte nog med att hon för en monolog om sin egen förträfflighet för jämnan så att man inte får en syl i vädret, när man väl får det vågar jag inte säga något, vet inte vad jag ska säga, har inget att säga. Man ser hennes ogillande i ansiktet när jag pratar om något, hon säger emot och har åsikter och rättar även om hon har fel och hennes åsikter är de rätta även om det ju är åsikter, i hennes värld är det inte åsikter utan hennes åsikter är så det ska vara/fungera/gå till. Hon kontrollerar andras jobb, så ock mitt. Inte så att hon berättar att jag gör fel för mig, det berättar hon för andra, sällan fel rent tekniskt utan bara saker som jag gör annorlunda än vad hon gör, vilket inte ens är fel egentligen. Chefen är en av dem tex som får veta alla "fel" alla andra inklusive jag, gör. Det här kontrollerandet gör ju sitt till, svårt att slappna av och vara sig själv och naturlig. Hon själv märker inget typ, inte mer än att "när jag börjar prata reser hon sig upp och går". Nej du, när du har pratat i en monolog i 10 minuter reser jag mig upp och går till slut... Det blir inte någon hjärnvila av att lyssna på en monolog på det viset och att sitta tyst och inte ha något att göra, jag kan lika bra jobba så jag jag går. Men det är det enda jag gör, kan ju lika bra jobba än att sitta där, blir ingen hjärnvila av att lyssna på en monolog på det viset. Intressant dock att kollegan märkt en skillnad, fick mig att fundera lite i dag.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 174
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 684
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
245
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka