Vad gör vi? Del CCV

Har varit i Jönköping på årliga besöket hos neurologen. Samtidigt fick mamma sin efterlängtade undersökning inför starroperation. Båda gick bra och jag hann med en snabbtitt på Ikea.
Jag behöver bättre belysning i sovrummet eftersom jag står där och viker tvätt.
Hittade inget som ville följa med hem tyvärr.

Du är en typ 2-människa och det är jag också, min mormor var likadan och det är genetiskt betingat och inget man kan göra nåt åt. Göra nåt vettigt före 9,30-fikat är bara att glömma, däremot efter 21,30 då brukar andra andningen sätta in och vid midnatt får jag stoppa mig själv om det inte ska gå helt överstyr med sömnbehovet.:D
Vet du förresten att vi typ 2-människor är lite allmänt smartare än typ 1-gruppen? :)
Då är jag en typ 1,5-människa. Inget funkar före 09.30 eller efter 21.20 :p

Å andra sidan så är tingsrättsförhandlingar öppna och det som avhandlas är inte sekretessbelagt på något sätt.
Det är jag såklart medveten om, jag tycker ändå att det är onödigt att återge det som avhandlas på förhandlingarna via andra forum på ett sätt som är snäppet mer detaljerat än hur seriösa medier brukar behandla olika fall både innan och efter en dom fallit.

Sotat ur lilla pannan ordentligt, den säger själv till när det behövs för då börjar rökgastemperaturerna öka lite. Den är enormt effektiv till att klämma värmen ur veden och inte spilla onödigt mycket till kråkorna genom skorstenen.

Det blev lampa
Visst är den fin!
IMG20241113142207.webp

Nu ska jag bara komma på var jag vill ha den..

Är trött. Väntar otåligt på att mina brevvänner ska skicka brev, trodde jag fick idag men det var bara direktreklam.
Väntar på två från Kanada, Tyskland och Österrike, en från Finland, tre-fyra från usa, två från uk, en från Nepal och en från Chile. Plus kanske några till som jag glömt.
Hoppas att alla kommer samma dag. :laugh:

Kan du inte återge det snäppet mer anonymiserat? Du skrev hen sen såg jag, men både kön och exakt ålder känns lite onödigt?

Det var en offentlig förhandling öppen för allmänheten, med en namngiven tilltalad där dessutom br lästes upp. Att jag enbart uppgav ålder tycker jag inte är att gå över någon gräns för anonymitet. Jag uppgav inte direkt födelsedatum heller utan enbart år.

Det är jag såklart medveten om, jag tycker ändå att det är onödigt att återge det som avhandlas på förhandlingarna via andra forum på ett sätt som är snäppet mer detaljerat än hur seriösa medier brukar behandla olika fall både innan och efter en dom fallit.

Men är det inte ganska vanligt att media pratar om '20 åringen som är anklagad för....'? 45 åring ställs inför rätta för...

Men är det inte ganska vanligt att media pratar om '20 åringen som är anklagad för....'? 45 åring ställs inför rätta för...
Brukar väl stå "20-årsåldern" snarare, lite beroende på hur lång strafflängd det skulle kunna röra sig om och hur uppmärksammat fallet är. Och alltså, jag menade inte att du gjort något stort övertramp här, uttryckte bara att jag tycker att det är onödigt.

Brukar väl stå "20-årsåldern" snarare, lite beroende på hur lång strafflängd det skulle kunna röra sig om och hur uppmärksammat fallet är. Och alltså, jag menade inte att du gjort något stort övertramp här, uttryckte bara att jag tycker att det är onödigt.

Nu var meningen med att jag nämnde hens ålder att hen var ung och att vissa brott fick hen rabatt pga sin ålder.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 140
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 661
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
237
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka