Vad gör vi? Del CCV

Gjort nya utomhusljus
IMG20241113081158.webp

Inte vackert, men de brinner bra. Smält ner gamla stumpar och bös från andra ljus. Trycker ner ett kronljus i mitten och voila! Nya ljus.

Har promenerat med barnet till skolan och gjort rent diskmaskinen. Ska bära ut kläder som är fel i säsong till förrådet. Kanske inventera julsakerna lite.

Nej gick inte bättre att komma i säng idag heller. Ska försöka sova nu men växlaren ringer kl 6 så det blir en till natt med för lite sömn.

Så konstigt hur jag kan vara typ döende av trötthet på förmiddagen men sen när kvällen kommer skriker hela kroppen att jag inte alls vill lägga mig i tid.

Kommer bli en trevlig dag på jobbet i morgon, ledningsgruppen har sista träffen med en konsult vi arbetat med i två år och vi ska prata om hur man som chef skapar relationer med sina medarbetare så att de känner sig sedda och viktiga, inte helt enkelt för alla. (Jag är inte chef så jag behöver inte vara bra på det men tycker det är spännande).
Du är en typ 2-människa och det är jag också, min mormor var likadan och det är genetiskt betingat och inget man kan göra nåt åt. Göra nåt vettigt före 9,30-fikat är bara att glömma, däremot efter 21,30 då brukar andra andningen sätta in och vid midnatt får jag stoppa mig själv om det inte ska gå helt överstyr med sömnbehovet.:D
Vet du förresten att vi typ 2-människor är lite allmänt smartare än typ 1-gruppen? :)

Fått mycket gjort men för tillfället står det lite still då jag behöver support för att få ett av systemen att fungera igen. Som tur är behöver jag bara vänta en halvtimme på det - sedan kan jag äntligen ta fart igen.

Nu har jag suttit har och kannt mig depressed storre delen av dagen. Jag saknar Diva, Tate ar en idiot och piper och skaller. Men hur radd han an var for "gammel tiken" sa saknar han henne's lugnande inverkan. (Det vill saga, hon RÖT nar han betedde sig och han lugnade sig genast). Och HUR han visste vad som hande vet jag inte, men han visste. Mycket forsiktigt nosade han pa madrassen dar hon dog ... lang hals pa behorigt avstand, sedan la han sig pa golvet bredvid.

Det ar svart att mista en familje medlem oavsett vilken species vi an ar.
Jag beklagar så er förlust. Hoppas lilla fröken håller er aktiverade med sina små unghundshyss så ni inte deppar ihop totalt, men de lämna stora hål i våra hjärtan, oavsett storleken på den saknade. :heart

Hemma från första praktikdagen på brottsofferjouren. Det blev lite snopet eftersom förhandlingen vi skulle vara med på blev inställd. Sedan såg jag att det var en internationell förhandling en timme senare. Spännande! Satte mig som åhörare (liten sal) och det visade sig vara en kille som agerat som mellanhand och lånat ut sitt bankid/konto till några som svindlat människor via telefon.

Inga målsägare dock eftersom det bara handlade om pengatvätt. Killen (som bara är 20) var med via länk tillsammans med sin försvarare någonstans i Sverige. Ingen aning varför det var internationella åklagarkammaren, men gissar att det var därför att pengarna förts ut från Sverige. Hur som, ingen dom föll idag, men gissar att han fälls. Trodde iofs att det är lag på att alla anklagade måste ha med sig ett biträde om de vill det? @LadyCovergirl vet kanske det? Dom offentliggjord den 19, antagligen för att det var på eftermiddagen.
Kan du inte återge det snäppet mer anonymiserat? Du skrev hen sen såg jag, men både kön och exakt ålder känns lite onödigt?

Ganska övertygad om att Postnord slarvat bort mitt paket som skulle behöva levereras hem till mig idag. En dyson dammsugare för relativt mycket pengar. De har plockat den från hyllan enligt kundtjänst. Varför skulle kundtjänst annars fråga om färg, värde m.m. för att kunna lägga ett ärende på Postnord 😈 Eller så har någon snott det.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 140
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 661
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
237
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka