Vad gör vi? Del CCV

Pga ishalkan fick jag gå en del av vägen till busstationen och såg min buss börja rulla ut när jag var 50 meter bort. Fick springa och vinka som en galning men bussen såg mig och stannade halvvägs ut från parkeringen 😅

Men nu är jag orolig för min cykel, var inte uppskottat vid cykelställen så tryckte in den i snön och tog mig inte tid att låsa eftersom bussen stod och väntade. Är ingen dyr cykel och har lämnat olåst tidigare utan problem men nu står den lite konstigt till pga snön så jag är lite orolig för att någon ska se den 😒

Men sitter på bussen, svettig och varm men ändå lite nöjd över att jag lyckades få bussen att stanna och vänta på mig.
Man blir så glad när de faktiskt gör det! :) Brukar tacka så mycket, men många säger inte ett knyst när de stiger på ens då....

Har inte lyckats göra något särskilt vettigt i dag. Jobbdatorn har helt gett upp på livet :cautious:
Försöker just nu göra backup av alla viktiga grejer och hoppas jag kan bli klar inom en timme. Får konstant BSOD eller bara svart skärm eller total frysning och måste göra hard resets, så det går superlångsamt.
I morgon ska jag testa att blåsa ur hela datorn tänker jag. :up:

Hemma från läkare. Så jobbigt väglag. Snöat i natt sedan tinat och frusit till. Knöglig blankis överallt. Gick med myrsteg och höll ändå på att åka i backen - jag är ju inte särskilt stadig på fötterna i vanliga fall.

Sitter och inar upp även om jag inte fryser lika mycket när det är minus som när det är runt noll eller någon plusgrad :idea: Katten försökte dricka te, påpekade att det inte är bra för små bruna katter och tog bort tekoppen och hänvisade henne till hennes fontän 🙀

Sitter på kontoret med en virrig hund som sniffar runt överallt. Nyss jagade vi en mus tillsammans. Hund långsam. Mus snabb. Han sniffar överallt. Eftersom den gömde sig igen. Tittade fram under skrivbordet men jag missade den med linjalöen. Vi är lika värelösa jägare bägge två här.

Ska leta fram fler fällor.

Sitter på kontoret med en virrig hund som sniffar runt överallt. Nyss jagade vi en mus tillsammans. Hund långsam. Mus snabb. Han sniffar överallt. Eftersom den gömde sig igen. Tittade fram under skrivbordet men jag missade den med linjalöen. Vi är lika värelösa jägare bägge två här.

Ska leta fram fler fällor.

Tar inte katten möss?

Läste att polarnatten nu har börjat. Om klimatförändringarna innebär ingen snö eller Sibirien kommer det inte bli kul för de mest norra delarna av Sverige.

Ser Haverikommissionen på nat geo. Det handlar om ett fraktlyg som störtade vid Akkajaure 2016.
Hur kan jag ha glömt det? Minns ingen sån olycka, bara Herculesplanet som kraschade i Kebnekajse.

Sitter bänkad framför brasan och tänkte inte förflytta mig särskilt många meter härifrån resten av dagen. Jag har åkt ner till sommarhuset för att njuta av ett tyst dygn i all min ensamhet - välbehövligt efter att ha umgåtts med familjen, inklusive en urgullig men mycket pratsam 3,5-åring, flera dagar i sträck. Nöjd med att ha tagit initiativ till det här, för även om jag har flugit över just för att umgås med familj & vänner behöver jag faktiskt lite egentid även på svenska breddgrader. Unnade mig en "köp precis vad du vill"-tur till Ica på väg ner och har med mig massor av svenska godsaker samt en bra bok. Åh som jag ska mysa hela kvällen! 😊

Varit på julbordet med jobbet.
Så gott!
Nu är jag trött 13 arbetsdagar kvar till julledigt.
IMG_1837.webp

Jag och katten har ätit middag. Nu dricker jag en kopp te insvept i en tjock filt innan jag ska ta en dust med min julstjärna.

Varit på julbordet med jobbet.
Så gott!
Nu är jag trött 13 arbetsdagar kvar till julledigt.
Visa bifogad fil 157961
Lyxigt! 😍
Vi bjuds på ”julfest”, åkte förra året (för första gången) och det utlovades mat och dessert. Maten var hamburgare som grillats ute i -20° och därmed var iskalla vid servering. Desserten vet jag inte för jag och kollegan begav oss innan den kom på bordet, eftersom det skulle supas friskt och lekas diverse göra-bort-sig-lekar däremellan.
Såatteee… ja. :cautious:

Lyxigt! 😍
Vi bjuds på ”julfest”, åkte förra året (för första gången) och det utlovades mat och dessert. Maten var hamburgare som grillats ute i -20° och därmed var iskalla vid servering. Desserten vet jag inte för jag och kollegan begav oss innan den kom på bordet, eftersom det skulle supas friskt och lekas diverse göra-bort-sig-lekar däremellan.
Såatteee… ja. :cautious:
Ja jättefint julbord. Det var efterrätt också men jag hoppade den så därför ingen bild.

Låter inte jättekul.🤔

Äntligen!
Hyresgästföreningen knackade på för att prata om tryggheten i området så jag fick kräkas ur mig hur jag känner kring inbrotten och droghandeln. Kändes så skönt att de är med och försöker lösa det.

Nu så här i efterhand borde jag kanske nämnt otryggheten jag som HBTQ-person känner när Jehovas knackar på stup i kvarten också..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 342
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 883
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
289
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Fuxhingst
  • Hästmänniskans hjärnspöken!
  • Dressyrsnack 17