Vad gör vi? Del CCV

Fy tusan vad kallt, -9 nu
Ja, det var lite lägre än väntat, men med så stjärnklart igår brukar det kunna dra iväg. Nöjd med att det ändå bara varit en kortare stund än så inomhus inte når sin botten än, 17,7 efter en halvtimmes eldande är finfint.

IMG_7891.webp

Idag kommer mäklaren för värdering. Höja bolånet så vi kan renovera badrummet är planen. Det blev ju rätt rejält mycket dyrare offert än vi räknat med.. Hoppas det går att höja tillräckligt mycket! Vore så skönt att få bort badkaret. Och givetvis, ett nytt och fräscht badrum.

Köpte en massa träleksaker till lilleman i julklapp. Såg nu att det står 2+ på flera av dem. Ska han få dem ändå eller är det dumt? Han är åtta månader till jul. Det är inga små delar, men det kanske är för avancerat tänker jag? Eller tänker jag för mycket?

-8.5 i morse när jag gick hemifrån. Enligt Yr "känns som -14" :cautious:
Glad över att jag rafsade fram min nya vinterjacka, var varm och gosig för det mesta på väg till jobbet. Förutom när det blåste i - burr!

Ni dricker jag en kopp te och jobbar lite på datorn innan jag ska blåsa den helt. Ingen BSOD ännu 🤔

Köpte en massa träleksaker till lilleman i julklapp. Såg nu att det står 2+ på flera av dem. Ska han få dem ändå eller är det dumt? Han är åtta månader till jul. Det är inga små delar, men det kanske är för avancerat tänker jag? Eller tänker jag för mycket?
Jag skulle ge dem. Min Marodör fick kapplastavar förra året i julklapp. Då var han 6 månader

-12 grader ute och jag är glad att jag inte behöver gå ut än. Ser iofs ut att bli en riktigt fin dag. 17,3 grader inne så har tänt braskaminen och tänker sätta mig vid den och äta frukost och läsa lite. Kan bli en behaglig dag idag :)

Har äntligen kunnat sova hyfsat bra under natten, så nu känns allt ok i alla fall.Ena hunden vill ut och leka, han ser att det är soligt ute. Kallt även här dock, så vi får klä på oss ordentligt. Jag ska bara dricka te först... Sedan kanske jag ska sy lite. Var otroligt sugen på att sy igår precis innan det var dags att sova, men konstaterade snabbt att det nog inte skulle bli så bra om jag gav mig på ett sådant projekt då.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 351
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 894
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
291
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka