Vad gör vi? Del CCV

Å andra sidan är utanför tätort inte så topp på listan över mål att slå ut heller, så risken för nedslag ganska liten.
plus @athena_arabians - det är därför jag skrev ingenting.:D

Inne i tätorten finns en större industri som troligt kan bli ett bombmål. Annars inget speciellt. I min närhet inga till energianläggningar heller.

(En hel del krislager av mat betar i markerna omkring och gott om källor i skogarna för färskvatten.
Spannmålsodlare finns och även mindre kvarnar)

Handlat mer tejp och spik så jag kan få upp de förbaskade stjärnorna. Den i köket hänger ca 10 cm för långt åt vänster och nu går jag och retar mig på den hela tiden. Kanske ska ta ner den och spika upp den så den sitter rätt! Har bestämt en stjärna i sovrummet och ett i vardagsrummet. För att vara ateist så har det blivit för mycket. Jaja. Tre stjärnor och en ljusstake :crazy: plus då granen senare i december.
Men du behöver väl inte hänga några stjärnor alls? Om du inte tycker att det är värt besväret så låt bli istället!

Gick väldigt försiktigt ut i morse på kissrunda och slänga sopor, glansis och ingen hade sandat. Sov ett par timmar när vi kom tillbaka och nästa gång vi gick ut hade de hunnit sanda. Väl borta vid bilen så så åkte jag direkt och köpte brodd till skorna och tur det, vatten på glansis ute vid stallet. :crazy:

Tycker så väldigt synd om viltet, nu ska det frysa på igen. :(

Eftersom jag är en perfektionist när det kommer till adventsstjärnor hänger den jag fått upp ca 10 cm för högt upp. Tänker nog hänga den i sovrummet istället och den andra, på rätt höjd så den kommer jag trots allt att ta ner även om det var ett helvete att få upp den så den hängde rakt. Jo, jag vet att jag är lite galen. Men nu har jag iaf något att syssla med under kvällen.

Ändå ser vi i alla rapporter hur civilbefolkningen drabbas med riktad krigsföring mot dem.

Ja, men då är det i de allra flesta fall fråga om tätorter (vilket är ett relevant militärt mål, om än att den tanken inte är trevlig) för att maximera utfallet per bomb. Att bomba glesbygd är ineffektivt, rent krasst.

Sedan finns det naturligtvis andra saker än bomber som civilbefolkningen kan utsättas för men då hade inte ett skyddsrum hjälpt, därav att jag blir förvånad när så många har det som någon form av "snuttefilt".

Jag känner mig helt trygg på Dalarnas vischa utan skyddsrum (även om det finns i byn, på ålderdomshemmet).

Ja, men då är det i de allra flesta fall fråga om tätorter (vilket är ett relevant militärt mål, om än att den tanken inte är trevlig) för att maximera utfallet per bomb. Att bomba glesbygd är ineffektivt, rent krasst.

Sedan finns det naturligtvis andra saker än bomber som civilbefolkningen kan utsättas för men då hade inte ett skyddsrum hjälpt, därav att jag blir förvånad när så många har det som någon form av "snuttefilt".

Jag känner mig helt trygg på Dalarnas vischa utan skyddsrum (även om det finns i byn, på ålderdomshemmet).

Jag hade känt mig mycket tryggare i ett hus i glesbygden än i skyddsrummet här med både Sveriges största hamn och ett av de största sjukhusen inom ett par kilometer. En bunt raffinaderier finns det att sätta eld på också, om man utökar cirkeln till en knapp mil.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 352
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 894
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
291
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka