Där jag växte upp var samhälle ingen hesa Fredrik men finns flera skyddsrum. Dock inte till alla.Ingenting?
Vi som bor utanför tätort har ändå inga skyddsrum att gå till. Själv får jag nog nöja mig med jordkällaren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där jag växte upp var samhälle ingen hesa Fredrik men finns flera skyddsrum. Dock inte till alla.Ingenting?
Vi som bor utanför tätort har ändå inga skyddsrum att gå till. Själv får jag nog nöja mig med jordkällaren
plus @athena_arabians - det är därför jag skrev ingenting.Å andra sidan är utanför tätort inte så topp på listan över mål att slå ut heller, så risken för nedslag ganska liten.
Men du behöver väl inte hänga några stjärnor alls? Om du inte tycker att det är värt besväret så låt bli istället!Handlat mer tejp och spik så jag kan få upp de förbaskade stjärnorna. Den i köket hänger ca 10 cm för långt åt vänster och nu går jag och retar mig på den hela tiden. Kanske ska ta ner den och spika upp den så den sitter rätt! Har bestämt en stjärna i sovrummet och ett i vardagsrummet. För att vara ateist så har det blivit för mycket. Jaja. Tre stjärnor och en ljusstake plus då granen senare i december.
Ändå ser vi i alla rapporter hur civilbefolkningen drabbas med riktad krigsföring mot dem.*rent allmänt* Jag har aldrig förstått varför skyddsrum blivit en sådan "snuttefilt" för många. Finns det inget relevant militärt mål i närheten tänker ju en fiende inte slösa bomber där.
Ändå ser vi i alla rapporter hur civilbefolkningen drabbas med riktad krigsföring mot dem.
Ja, men då är det i de allra flesta fall fråga om tätorter (vilket är ett relevant militärt mål, om än att den tanken inte är trevlig) för att maximera utfallet per bomb. Att bomba glesbygd är ineffektivt, rent krasst.
Sedan finns det naturligtvis andra saker än bomber som civilbefolkningen kan utsättas för men då hade inte ett skyddsrum hjälpt, därav att jag blir förvånad när så många har det som någon form av "snuttefilt".
Jag känner mig helt trygg på Dalarnas vischa utan skyddsrum (även om det finns i byn, på ålderdomshemmet).
Exakt. Det är tillräckligt med krigsprat överallt. Måste vi förstöra en lättsam tråd med det?Måste vi dra in krig i tråden?
Orkar inte mer krig nu.
Måste vi dra in krig i tråden?
Orkar inte mer krig nu.
Nu räknar inte jag hesa Fredrik höra till krig utan om det är nån fara av nått slag.Exakt. Det är tillräckligt med krigsprat överallt. Måste vi förstöra en lättsam tråd med det?