Vad gör vi? Del CCV

Kattpisset förföljer mig. Jag får lukthallucinationer och tycker ALLT luktar piss.
I själva verket är det vid dörröppningen mellan kök och kontor det stinker. Brädgolv med rejäla springor.

Nu har jag stoppat springorna i golvet där fulla med bikarbonat. Få se om det har någon verkan.
Med den luktkällan för ögonblicket undanröjd så hittar jag en plats till i närheten som också stinker. Tur jag har en storpack bikarbonat :D

I gårkväll skrev jag ut en kalender för det kommande året med mina egna foton. Det är lite pyssel men jag är nöjd :)
Idag har jag handlat nya vinterkängor. Attans så dyrt men det var 12 år sen sist så det var verkligen dags. De gamla har blivit för små O_o
Dom här blev det:
1000008623.webp

Handlat mer tejp och spik så jag kan få upp de förbaskade stjärnorna. Den i köket hänger ca 10 cm för långt åt vänster och nu går jag och retar mig på den hela tiden. Kanske ska ta ner den och spika upp den så den sitter rätt! Har bestämt en stjärna i sovrummet och ett i vardagsrummet. För att vara ateist så har det blivit för mycket. Jaja. Tre stjärnor och en ljusstake :crazy: plus då granen senare i december.

:) Ingenting?

Vi som bor utanför tätort har ändå inga skyddsrum att gå till. Själv får jag nog nöja mig med jordkällaren

Sedan ska en ju också komma ihåg att bor en på landet är det inte troligt att vi är ett mål för bombningar. Det var ju anledningen till att barn från brittiska storstäder skickades ut på landet, just för att de skulle slippa bombningarna :)

*rent allmänt* Jag har aldrig förstått varför skyddsrum blivit en sådan "snuttefilt" för många. Finns det inget relevant militärt mål i närheten tänker ju en fiende inte slösa bomber där.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 353
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 895
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
291
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga
  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II