Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag: Idag ska jag bara se till att få ordning i köket, städa undan alla kartonger. Absolut inte plocka fram något mer.

Också jag: *Plockat fram ungefär hundrasjuttiotre kartonger och kassar och grejer och har nu förvandlat köket till ett ännu större kaos.* :cautious:
Och ja, nu är energin slut. :arghh:

Hurra, jag trodde jag hade tvättid idag men det var tydligen i lördags. Bokade den 8 istället. Egentligen är det lakan och tre plagg plus två kökshanddukar och lite underkläder. Så ingen katastrof direkt. Kanske ska ge mig ut och köpa den svarta tejpen trots allt. Och ta med mig saker till återvinningen.

Gick en lång promenad runt hela byn i princip. Kikade lite på julskyltningen men orkade inte stanna så länge.
Nu värker ena vaden och fotleden. Och så är jag yr som bara den.

Hade velat ha nått gott att äta men orkar inte laga. Orkar inte åka och köpa nåt heller.

Grävlingsfälla?
De är ju enorma?
Tror inte den skulle få plats mitt pyttehus. Och fattar inte hur jag skulle få in honom i den.

Ska höra med katthemmet om de har nån fälla att låna ut. Men det får vara ett tag, jul först tror jag.

Vi har ju bott ihop i 12 år.
Han är skygg. Börjar morgonen med at ge honom Dreamies i soffan där han sover om nätterna.
Igår hade jag hunnit sätta på mig jacka innan jag kom ihåg det. Då blev han rädd när jag kom, fräst och rusade iväg.

Gudars vad irriterad jag blir. Just efter att jag öppnat den nya julstjärnasladden så hittade jag plötsligt den andra i påsen, vilket jag kan svära inte var där igår. Och en av de nya är puts väck. Måste glömt dem i affären. Så otroligt onödigt allting :banghead: Nåja, nu kan jag iaf hänga upp den tredje i sovrummet.

Gudars vad irriterad jag blir. Just efter att jag öppnat den nya julstjärnasladden så hittade jag plötsligt den andra i påsen, vilket jag kan svära inte var där igår. Och en av de nya är puts väck. Måste glömt dem i affären. Så otroligt onödigt allting :banghead: Nåja, nu kan jag iaf hänga upp den tredje i sovrummet.
Jag spontanköpte ett bäddset idag och tog naturligtvis fel storlek. Orkar inte byta, det får gå ändå 🤷‍♀️

Var med sambon i skogen en sväng när han fällde några träd, jag har faktiskt, för ett gäng år sedan när jag var med morfar i skogen 🥰 provat att såga ett pyttelitet träd med motorsåg och det är ju så otroligt rejäla krafter och jag har stor respekt så nöjde mig med den gången 😄.
Idag var det inte alls lika soligt; trädtopparna ser ju typ helt svarta ut 😄.

Fortsatt trevlig 1a advent på er :)

Bifogade filer

• Messenger_creation_E3F2616C-083D-49DD-91B6-BED7271429F4.webp
    Messenger_creation_E3F2616C-083D-49DD-91B6-BED7271429F4.webp
    197,7 KB · Visningar: 13
Fyrfotingarna utfodrade, jag har plockat upp sönderbitna kattmatsförpackningar och tagit ett par knäckemackor själv, gett hundarna lite godis och ska försöka komma ihåg att stoppa några i fickan när vi går ut och slänger skräp. Någon hade öppnat påsen med hundgodis där den låg utom räckhåll för hundarna. 😼

Skrutt eller Wilma eller var det gemensamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 444
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 575
Senast: tanten
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
40 41 42
Svar
822
· Visningar
23 699
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka