Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att föräldrarna ska lämna huset. Då ska jag förhoppningsvis kunna sova några timmar till.

Alltså jag tog ju nyss BE-kort, men mitt körkort tog jag 1977.

Partikelfilter och katalysator fanns inte då. Inte heller sådant som det står om i B-boken (som man ju också måste läsa in), t.ex. cykelpassager och cykelöverfarter. Till små barn, (baby) rekommenderades att placera barnvagnsinsatsen i baksätet, och användning av bilbälte i framsätet hade nyligen blivit lag.
S.k. "säkerhetskontroll" fanns inte vid uppkörning, och halkbana var nytt...

Det svåraste för mig var faktiskt att på ett korrekt sätt uppdatera B-teorin.

Det som står i BE-boken, totalvikt, tjänstevikt, och korrekta sätt att förankra last kändes lätt, förutom det som finns allra längst bak om regler för "yrkesmässig trafik".

Så skönt att vara klar med det i alla fall!

Det kommer att gå bra för dig också. Håller tummarna.
Men var det många frågor på provet kring själva bilen? Typ motor, katalysator, rening etc?

Alltså jag tog ju nyss BE-kort, men mitt körkort tog jag 1977.

Partikelfilter och katalysator fanns inte då. Inte heller sådant som det står om i B-boken (som man ju också måste läsa in), t.ex. cykelpassager och cykelöverfarter. Till små barn, (baby) rekommenderades att placera barnvagnsinsatsen i baksätet, och användning av bilbälte i framsätet hade nyligen blivit lag.
S.k. "säkerhetskontroll" fanns inte vid uppkörning, och halkbana var nytt...

Det svåraste för mig var faktiskt att på ett korrekt sätt uppdatera B-teorin.

Det som står i BE-boken, totalvikt, tjänstevikt, och korrekta sätt att förankra last kändes lätt, förutom det som finns allra längst bak om regler för "yrkesmässig trafik".

Så skönt att vara klar med det i alla fall!

Det kommer att gå bra för dig också. Håller tummarna.
Jag har förträngt att man måste läsa B-teori också :D

Jobbig natt. Vaknade och var törstig, drömt och sen ryckte en snubbe i dörren vid halv fyra. Och bankade. När jag gick upp stod han lutad mot köksfönstret. Så askalas dretfull.
Frågade vad han ville men det visste han nog inte. Antagligen fel dörr.

Nu har jag öppnat kaffekalendern och skrapat första rutan i Bingolottos skrapkalender.
Ska ta det lugnt ett tag innan motionsrundan.

IMG_1804.webp

Har söndag. Med kaffe :love:
Sambon har åkt iväg för fixa gran och köra lite traktor (som man gör :D ).
Jag ska snart hoppa in i duschen, sen te, bok och frukost.

Skulle gymma men kommer nog pyssla runt hemma istället. Gräsänkling hela arbetsveckan sen, så då blir det gym för att fylla tiden 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 060
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår. 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 104
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 672
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka