Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men var det många frågor på provet kring själva bilen? Typ motor, katalysator, rening etc?Alltså jag tog ju nyss BE-kort, men mitt körkort tog jag 1977.
Partikelfilter och katalysator fanns inte då. Inte heller sådant som det står om i B-boken (som man ju också måste läsa in), t.ex. cykelpassager och cykelöverfarter. Till små barn, (baby) rekommenderades att placera barnvagnsinsatsen i baksätet, och användning av bilbälte i framsätet hade nyligen blivit lag.
S.k. "säkerhetskontroll" fanns inte vid uppkörning, och halkbana var nytt...
Det svåraste för mig var faktiskt att på ett korrekt sätt uppdatera B-teorin.
Det som står i BE-boken, totalvikt, tjänstevikt, och korrekta sätt att förankra last kändes lätt, förutom det som finns allra längst bak om regler för "yrkesmässig trafik".
Så skönt att vara klar med det i alla fall!
Det kommer att gå bra för dig också. Håller tummarna.
Jag har förträngt att man måste läsa B-teori ocksåAlltså jag tog ju nyss BE-kort, men mitt körkort tog jag 1977.
Partikelfilter och katalysator fanns inte då. Inte heller sådant som det står om i B-boken (som man ju också måste läsa in), t.ex. cykelpassager och cykelöverfarter. Till små barn, (baby) rekommenderades att placera barnvagnsinsatsen i baksätet, och användning av bilbälte i framsätet hade nyligen blivit lag.
S.k. "säkerhetskontroll" fanns inte vid uppkörning, och halkbana var nytt...
Det svåraste för mig var faktiskt att på ett korrekt sätt uppdatera B-teorin.
Det som står i BE-boken, totalvikt, tjänstevikt, och korrekta sätt att förankra last kändes lätt, förutom det som finns allra längst bak om regler för "yrkesmässig trafik".
Så skönt att vara klar med det i alla fall!
Det kommer att gå bra för dig också. Håller tummarna.
Jag har bokat fredagen den 13e…Då har jag bokat kontrollbesiktning av bilen, köpt och betalad på Black Friday för 449 kr istället för ordinarie stationspris 639 kr.![]()
Men smart! Borde jag också gjort!Då har jag bokat kontrollbesiktning av bilen, köpt och betalad på Black Friday för 449 kr istället för ordinarie stationspris 639 kr.![]()
Men gud så gott det lät. Recept?Har precis plockat ut kalljästa vörtfrallor ur ugnen! Ska bli gott som adventsfrukost med skinka på!