Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter nattens jobb så gjorde jag klart idrottsföreningens deklaration, fixade stallet och hämtade ut ett paket.
Sovit några timmar och nu ska jag äta och se ifatt dagens alla sporter :love:
(Sprintkval, sprintfinaler, handboll, singelmixed, mixedstafett och storslalom.)

Skönt med sovmorgon och vakna till solsken 😍. Alldeles för härligt väder för att inte rida ut en sväng medan sambon roade sig i skogen på mammas gård 🥰. Håller ju igen på ridningen då jag tycker jag är lite tung även om hästen inte visar det (trodde jag väl aldrig men ja...) då pållan var pigg att rida; studsade fram i galoppen på skogsvägen när jag höll igen henne för att inte halka i gräset (bakdelen slirade ju iväg ett par gånger nerför backen i lövskogssdelen 😆). Och i backen uppför, där vi oftast galopperar, fick hon själv bestämma tempot- en snabb galopp 😁. Härlig eftermiddag I stallet och till häst i det härliga vädret 😍, sen en sväng till stan innan vi tar kväll I soffan 😊.

Jag var ute straxt fore 9 for att prata med "tracking" ganget nar de borjade lagga tracks. Jag holl pa att frysa ihjal. Sa vidrigt kallt.🥶 MEN det var 14*C ... och jag visste inte att det kunde kannas sa kallt. Nu ar det 18*C och det ar svinkallt😱
Det ar helt klart att jag levt for manga ar i varma klimat. :cautious:

Sov skitdåligt inatt och har suttit ocg gäspat hela dagen på jobbet. Så frestad att lägga mig på soffan en stund men för mycket att göra så jag hade aldrig hunnit vila någonting. Åkte och köpte en massa kattmat och passade även på att köpa två säckar kattsand med 30% rabatt innan jag åkte till hästarna.

Två hundpromenader senare + ett varmt bad så har jag lagt mig för kvällen och ska kolla lite film. Väckning före 05 i morgon bitti och en ny arbetsdag.

Tittar på sista kvalet i f1. Sen ska jag duscha och bädda ner mig framför vintersport tills jag somnar. I morgon ska jag och dottern på matinén på sihs.

Tittar på hästhoppning med knäkatt 🥰
IMG_3373.webp

Jag var ute straxt fore 9 for att prata med "tracking" ganget nar de borjade lagga tracks. Jag holl pa att frysa ihjal. Sa vidrigt kallt.🥶 MEN det var 14*C ... och jag visste inte att det kunde kannas sa kallt. Nu ar det 18*C och det ar svinkallt😱
Det ar helt klart att jag levt for manga ar i varma klimat. :cautious:

Eh, nej det var inte 18*C, Det var 8*C :o och sa vidrigt kallt att man fros ihjal. Vi far kalla vindar fran stilla havet ... aven om det inte blaser kanner vi hur det gar igenom kropp och sjal. Nu har dock solen kommit fram sa nu ar det hogst rimligt vader :) och imorgon nar det blir tracking sa ska det bli sol hela dagen och 12*C i skuggan, sa jag hoppas pa riktigt nice vader nar jag star dar och tittar.:)

Läst i BE-boken. Minns inte att man läste så mycket om partikel-filter och katalysatorer i B… kanske man inte gjorde det..
Alltså jag tog ju nyss BE-kort, men mitt körkort tog jag 1977.

Partikelfilter och katalysator fanns inte då. Inte heller sådant som det står om i B-boken (som man ju också måste läsa in), t.ex. cykelpassager och cykelöverfarter. Till små barn, (baby) rekommenderades att placera barnvagnsinsatsen i baksätet, och användning av bilbälte i framsätet hade nyligen blivit lag.
S.k. "säkerhetskontroll" fanns inte vid uppkörning, och halkbana var nytt...

Det svåraste för mig var faktiskt att på ett korrekt sätt uppdatera B-teorin.

Det som står i BE-boken, totalvikt, tjänstevikt, och korrekta sätt att förankra last kändes lätt, förutom det som finns allra längst bak om regler för "yrkesmässig trafik".

Så skönt att vara klar med det i alla fall!

Det kommer att gå bra för dig också. Håller tummarna.

Semifinal i Idol och nästa veckas final blir klart spännande 🥳. Blev lördagsmys med glögg och glöggmix och några rutor marabou pepparkaka med apelsinsmak och innan dess ville sambon ha lite chips och dipp- grönsaksstavar och loka åt mig; man får välja mellan godsakerna fast det är lördag 😉.

försöker sova, håller tydligen på att bli sjuk och nattens nöje är att jag inte kan somna -varje gång jag går över gränsen till att sova så vaknar jag igen. Har hållit på i 3,5h nu…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 424
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 186
Svar
1 986
· Visningar
54 799
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka