Vad gör vi? Del CCV

Väntar på att äggen ska svalna så jag kan göra mina äggmackor nu.
Känner mig dock hopplöst hämndlysten och har lust att skriva ett argt sms till en men får hålla mig till styr tills imorgon. Jag är redan besviken och kommer bli tre miljoner gånger så mer besviken om personen faktiskt inte hör av sig imorgon.

Känner mig sjukt nöjd med mig själv för första gången på länge, jag har köpt flera julklappar redan nu, jag utnyttjade faktiskt black friday till just det jag hade tänkt - köpte sånt som verkligen var nersatt och som folk har önskat sig. Nu är det visserligen syster med familj kvar att handla åt men de kommer först efter jul.

Julmustkyckling till middag, sen fixa hemma och stallet vilket avslutades med en skön adventspromenad i kvällsmörkret med pållan som uppskattade mer att komma tillbaka till stallet och direkt in i boxen då ju alla andra hästar var i sina boxar 🥰. Hann hem och soffhänga med älsklingen till Jul med Ernst och se de första avsnitten av mina absoluta favoritjulkalendrar på öppet arkiv vilka är Mysteriet på Greveholm (introlåten är ju fortfarande bra 😅) och Albert och Herbert i nämnd ordning innan vi tillsammans åkte och kvällsfodrade hästarna 🥰. Nu sova nyduschad I renbäddad säng, skönt 😍 för I vanlig ordning gick ju helgen fort! God natt på er ⭐🌙.

Strax läggdags. Imorgon har jag lite ärenden på förmiddagen, bland annat ett möte, och vid lunch kommer Däckbilen hit. Dags för vinterdäck!
I övrigt är det nog inget särskilt förutom att jag ska bädda om, köra en omgång tvätt och kanske dammsuga. Handla mat och gå en PW bör jag också klara av.

Ätit frukost. Make och barn sover.
Bussen går om en halvtimme så har lite tid att fördriva.

Har ingen matlåda idag. Hade tagit upp en men någon (:cautious:) hade ätit upp den inatt efter jobbet. Skulle kunna ta upp en ny ur frysen men det är lite roulette med vad man får :angel:

Kattpisset förföljer mig. Jag får lukthallucinationer och tycker ALLT luktar piss.
I själva verket är det vid dörröppningen mellan kök och kontor det stinker. Brädgolv med rejäla springor.

Nu har jag stoppat springorna i golvet där fulla med bikarbonat. Få se om det har någon verkan.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 353
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 895
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
291
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga
  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II