Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter lite frukost framför en gammal klassisk Poirot-deckare. Ska sen fixa lite städning dvs plocka iordning i sovrummet och sen dammsuga hela bostaden. Dusch och hårtvätt och sen lite ärenden på stan är på dagens agenda.

Ätit frukost. Fick veta att ”min” lilla häst måste gå lektion nu på fm, och är SÅ vuxen som då passar på att vila idag istället för att hon ska gå två gånger 😅

Så kan jag bli ordentligt frisk, och rida en lektion imorgon kanske.
Idag, kannor och åter kannor med te.

Ännu en som är glad att mitt blod slutar med mig. Just nu känns vi som det som vi lever under romarrikets sista dagar. Vi har levt med ökat levnadsstandard och demokrati i generationer. Nu går det utför. Förhoppningsvis så kommer nästa civilisation när jorden väl återhämtat sig efter oss - det gäller även om människan går under i ett kärnvapenkrig, lära sig något av oss. Och att vår kunskap om hur det gick åt helvete förs vidare.

Och jag som har barn ser inte allt lika hopplöst. Bara för att vissa människor är misslyckade är inte alla det. Min äldsta son arbetar, älskar att jobba, har fina värderingar, respekterar andra människor, anser att man ska vara rädd om varandra och män som skadar kvinnor är sjuka osv. Jag har en förhoppning att mina övriga två barn kliver efter honom i samma spår. För fan, de som sitter och leder en del länder i dag är ju närmare döden än levande, inte konstigt att inget förändras.

Och jag som har barn ser inte allt lika hopplöst. Bara för att vissa människor är misslyckade är inte alla det. Min äldsta son arbetar, älskar att jobba, har fina värderingar, respekterar andra människor, anser att man ska vara rädd om varandra och män som skadar kvinnor är sjuka osv. Jag har en förhoppning att mina övriga två barn kliver efter honom i samma spår. För fan, de som sitter och leder en del länder i dag är ju närmare döden än levande, inte konstigt att inget förändras.

Problemet är att när de som är närmare döden till slut lämnar över makten till den yngre generationen har det redan gått åt helvete. Vi i Sverige är tillräckligt rika och lyckligt lottade att vi kommer vara bland de sista som drabbas av världskatastrofen och kollapsen som kommer. Om inte golfströmmen ändrar riktning dvs. Jag kommer inte i princip inte att påverkas. Jag är den åldern att det inte kommer gå åt helvete innan jag dör.

Det är svårt att se på framtiden med hopp om fred och frihet idag. Elakheter, faktaresistens och lögner premieras och väljs av miljoner människor. Det är fan tungt. Jag försöker hålla mig i att de amerikanska institutionerna och systemen trots allt stod pall sist och kunde begränsa galenskaperna något. Förhoppningsvis även så nästkommande period. I mitt huvud rusar det runt tankar om vad detta kommer innebära för Sverige, för Europa och för mig. Vad behöver jag göra för att förbereda mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 381
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
33 814
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
598
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023