Vad gör vi? Del CCIV

Grattis! @Malin_L

25dfa5f6ecc0722aad0c8964521c61a9.gif

Grattis på födelsedagen @Malin_L och @Fjordfrälst 💐🍰🎁

Grattis på era födelsedagar @Malin_L och @Fjordfrälst 🎈

Grattis på födelsedagen @Malin_L och @Fjordfrälst 💐🍰🎁
Tack så mycket!

Jag handlade lite och har nu fixat ett "leg of lamb" som jag kopte i Sondags. Det ar "deboned" sa jag har bara skurit upp det lite till, kryddat det innuti och utanpa innan jag satter pa min "sous vide" medan jag ar ute pa andra skiftet av korning.

Till lammet blir det en Svensk pizza sallad (vit och rodkalen ar sa vansinnigt god just nu ... sa mild och nastan sot) och "smashed potatoe" i kvall. Jag tanker mig att det antingen blir en celebratory middag, en middag for att lugna nerverna, eller en sorgemiddag.
I vilket fall fortjanar vi att ha en trevlig kvall och koppla av med nagot gott!

Försöker övertala mig själv att borsta tänder, nattrasta hundar och sova. Det går segt. Det är SÅ skönt att bara sitta i soffan och slappa nu efter jobbet. Men, det ska nog bli väldigt skönt att lägga sig i sängen också. Och imorgon är jag ledig.

Haft en riktigt fin 37 årsdag och fått så många fina gratulationer 🥰. For till stallet vid lunch och tog en härlig ridtur I alla gångarter; inte minst härligt att skritta genom lövbädden och så galoppera på skogsvägen med härligaste hästen 😍. Är ju född kl. 13.40 och det klockslaget blev detta år från hästryggen 😁😍.
Ett skönt skumbad innan middag och film med älsklingen: plankstek med entrecote och cider och provade passionsfruktsmousse, gott gott alltihop👌😍. Filmen Släpp taget av Bornebusch; en gripande och tänkvärd film, absolut bra och sevärd! 🥰.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 235
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 023
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 986
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar