Vad gör vi? Del CCIII

Nu har ryssen (elbolaget) klippt elen så nu fick det bli the istället för förmiddagskaffe, jag kör med hela bönor och har inte skaffat manuell kaffekvarn än, men det är på gång utifall att.
 
Ibland är svensk byråkrati mycket byråkratisk. Stackars handläggare på FK som jag pratade med fick över sig all min frustration. Brukar verkligen inte bli frustrerad på en enskild, men den här gången rann det över för mig. Särskilt som jag fick information att det som uppgav skulle göras i Juli ännu inte gjorts.

Usch, nu känner jag mig deprimerad och frustrerad.
 
Har precis varit på undersökning hos företagshälsovården. Sist jag var där var våren 2021, och till min förvåning så var det inte mycket som hade förändrats sedan dess. Det kanske inte låter som en stor sak för er, men för mig är det stort eftersom precis allting har förändrats sedan dess. Två barn och två kejsarsnitt, omfattande sömnproblem, omorganisation, kränkande särbehandling, nära kaklet, hund som inte mått bra och barn som svimmar. Jag har gått på knäna. Hade jag gjort den här undersökning för ett år sedan, eller ens för ett halvår sedan, så hade siffrorna sett helt annorlunda ut. Men här står jag, med en hälsa ute på andra sidan på något vis. Nästan ingen skillnad från 2021 och jag var stark då. Fina resultat på alla tester.

Rötterna blir starka när det blåser eller vad säger man.
 
Noll kulturliv. Har vänner och bekanta där, men de är hästmänniskor och den världen är okej iaf. Men för mig som vill ha både och är det rätt värdelöst.

En bör gilla hockey och skoter. Gör en inte det så flyttar en :angel:

(ett ex under tiden i U-a kom från Ö-vik, jag gillar bevisligen norrländska karlar :o :D)

Edit: Nej, han gillar inte hockey fast han känner Foppa :rofl:
 
Vilket underbart väder igår morse; soligt och frostigt😍 så tog ut katterna en liten stund var i selen och honkatten tyckte såklart det var under hennes värdighet 😆. Idag fick hon äntligen gå ut själv, sååå nöjd 🥰. Har ju under den här tiden tagit fram en reserv-kattlåda utan tak, vilken ungkatten gärna använt fast den är för liten för honom...Tog av locket på den vanliga, rejält stora kattlådan och visade honom den; direkt satte han sig där och satte ner rumpan och kissade. Han har ståkissat i lådorna med tak av missnöje, kissen då. Så nu är han äntligen nöjd igen!! 🥰.
 
Nastan vaken ... Tater Tott fick fnatt i gar kvall och tyckte att han absolut maste ut nar vi precis holl pa att ga och lagga oss. Han hade plockat ett par paron under dagen igen :cautious: sa jag misstankte att magen kanske inte var sa bra sa jag slappte ut honom igen fast han varit ute 5 minuter innan.

Jag hann precis i sang sa var han igang igen, hogljutt, med protester ... kanske han inte hann klart tankte jag och slappte ut honom igen. Den har gangen gick jag ut pa verandan med honom och forklarade att han skulle "bajsa ocksa" ... varpa han far ivag med en farlig fart och hamtar en leksak som han vill att vi leker med.:rage:

Det tog en halvtimma innan han antligen la sig och var tyst. Nu har jag alltsa forstarkt att man kan fa ga ut mitt i natten om jag bara hojtar tillrackligt. Det ska bli intressant att se hur manga dagar det tar att ignorera hans ovasen innan han get upp och lagger sig igen nar natt ritualerna startar. :cautious:
 
Nastan vaken ... Tater Tott fick fnatt i gar kvall och tyckte att han absolut maste ut nar vi precis holl pa att ga och lagga oss. Han hade plockat ett par paron under dagen igen :cautious: sa jag misstankte att magen kanske inte var sa bra sa jag slappte ut honom igen fast han varit ute 5 minuter innan.

Jag hann precis i sang sa var han igang igen, hogljutt, med protester ... kanske han inte hann klart tankte jag och slappte ut honom igen. Den har gangen gick jag ut pa verandan med honom och forklarade att han skulle "bajsa ocksa" ... varpa han far ivag med en farlig fart och hamtar en leksak som han vill att vi leker med.:rage:

Det tog en halvtimma innan han antligen la sig och var tyst. Nu har jag alltsa forstarkt att man kan fa ga ut mitt i natten om jag bara hojtar tillrackligt. Det ska bli intressant att se hur manga dagar det tar att ignorera hans ovasen innan han get upp och lagger sig igen nar natt ritualerna startar. :cautious:
De har så många idéer :D Spionen fick en havrefralla tidigare, bar den till min pälsiga matta, la den där, skällde på den, sparkade på den och skällde igen, bet på den lite och skakade på huvudet, och gick sedan. När jag gick för att ta den för att jag trodde att han inte ville ha den kom han farande och tog den och åt upp den :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
582
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 809
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp