Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på skolan på eftermiddagen, men fick åka därifrån tidigare då jag skulle hämta medicin av en sköterska. Det visade sig att det inte kommit någon medicin idag, så jag skippade en och en halv timme matte i onödan. Kul.
Så får klara mig utan medicin tills på fredag. Befarar att det inte går så bra.

Var på skolan på eftermiddagen, men fick åka därifrån tidigare då jag skulle hämta medicin av en sköterska. Det visade sig att det inte kommit någon medicin idag, så jag skippade en och en halv timme matte i onödan. Kul.
Så får klara mig utan medicin tills på fredag. Befarar att det inte går så bra.

Åh nej, har du medicindelning? Två dagar är lång tid utan medicin. :( :heart

Nej, egentligen har jag inte det. Men blev lite fel intervall med apodosen efter min intog förra veckan. Så får hämta på mottagningen tills nästa vecka när jag kan hämta ut apodos igen.

Är mest orolig för att vara utan abilify, det brukar inte sluta bra att bli av med den tvärt.

Förstår! Ja, har själv Abilify på 30 mg och den brukar inte vara trevlig att plötsligt vara utan. :( Hoppas det går så bra det bara kan! :heart

Tog en semesterdag idag för att hinna komma vidare med fönsterrenoveringen. Har pysslat med fönstren mest hela dan idag och är helt slut nu, men måste hinna med att måla dem en strykning ikväll också.
Är superstressad över allt som jag skulle behöva göra här hemma men inte hinner!!... :arghh:

Men satte mig i alla fall ner en stund nu och då letade sig en solstråle fram till mig, åt ett fantastiskt gott äpple och så spelades en favoritlåt med Joe Bonamassa på spellistan, och då kändes livet bara väldigt gott för en liten stund. :love:

Helt slut i huvudet. Alldeles för mycket på gång med eventuellt husköp, lägenhetsförsäljning, stamrenovering och jobbet... Ja ni hör ju hur mycket man tar på sig, lite vatten över huvudet kanske:crazy:

Idag ska jag bara ta det lugnt i stallet, mocka i lugn och ro, låta hästen äta i lugn och ro och rida vid kl 20 i ridhuset.
Imorgon jobbar jag hemifrån, så skönt.

Gud så trött jag är idag! Tror jag gått på adrenalinpåslag en längre period pga oro/panik.
Nu när det släppt är jag helt tom verkligen. Satte mig hos hästen en stund och hade nog somnat sittande där om jag inte frusit så. 😅
Gullgubben hade fått sitt hö utspritt i boxen för längre ättid. Han hämtade knippen av hö och stod med huvudet över eller mot mig och mumsade. Bästa mysgubbe! 😍
Nu är jag och hund nedbäddade med elfilten och ska lyssna ljudbok. Mys! 😍

Så skönt att få hem älsklingen igen! Ante mig att han fick fel antibiotika i måndags och att det var den omtalade mykoplasman han dragit på sig (undrar om det var det jag hade två-tre veckor före med ovanligt mild förkylning bortsett från hostan som var mer jävlig än vanligt! Återstår att se). Även om han är lite blek, väldigt trött och sat. Var ganska lågt och nedsatt andning på främst ena lungan är han i alla fall hyfsat okej då han trodde han skulle behöva gå hem från akuten 😆 (fixade boxen åt pållan kvickt efter att han fått komma in till läkaren). Nytt antibiotika I 7 dagar, hoppas nu verkligen att det hjälper ❤️.

Precis lyssnat på digitalt författarsamtal med Katarina Wennstam. Härligt med en författare som brinner lika mycket för historia och historiska romaner som jag gör :) ! Jag kunde verkligen känna igen mig när hon berättade om sin research. "Fanns det gatan då?" "Åt man verkligen leverpastej på 1890-talet?" Och så vidare.... :)

Sitter och blir nervös över vad för hemskt jag skrivit när jag hade 36 notiser här, tror det är personligt rekord 😅
Vid sådana tillfällen har jag haft en avvikande åsikt som väckt ilska hos några, någon har missförstått och eldat på med flera som missförstått, eller bara inte förklarat min ståndpunkt med 3000 extra ord så det tolkats på många olika vis, inte bara som tänkt eller menat. Så det kan ju vara lite intressant. :rofl: :angel1:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
480
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 944
Senast: Scata
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
6
· Visningar
503
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Föl 2023