Vad gör vi? Del CCIII

Grattis till att ha kommit till listan! :heart
Jag som gått igenom det lovar att det är lugnt och fint och personalen på UAS var fantastisk.
Var du än opereras är jag säker på att det är tryggt.
Känns fortfarande osäkert och ska ju göra både bukspottkörtel och njure. Förra året gjordes enbart 3. vs 200 njurar.

Vakna upp med 2 dränage i magen cvk i halsen och 2 slangar till skrämmer mig :(
 
Jobbar hemifrån idag. Helt slut i kropp och knopp. Ska straxs ta en kort promenad med hundarna och i eftermiddag ska jag iväg med hästen till kliniken för en check hos equiterapheften (ord jag aldrig lär mig att stava till :rofl: )

Måste ta tag i mina dahlior jag fått. Ligger i kartong inne ska rensa dem från jord och ställa ut dem på sin rätta plats- -3 här nu men de har klarat sig.
 
Inget kul att sitta på vc och vänta men kul att träffa min gamla lärare från ssk-utbildningen; hon kände minsann igen mig (och jag redan i måndags när jag satt i väntrummet) 😃.
 
Fördelen med gamla bilar är att då är det bara att sätta i domkraften i fästet, hissa upp och byta till reservdäcket, sänka ner och åka vidare för dagens moderna bilar har inte ens ett reservdäck modell "cykeldäck", frågan är också om dom ens har en domkraft?
Vi har inte ens det har jag för mig, bara sånt man sprutar i däcket. Å andra sidan så varnas man så fort däcktrycket sjunker i något däck.
 
Känns fortfarande osäkert och ska ju göra både bukspottkörtel och njure. Förra året gjordes enbart 3. vs 200 njurar.

Vakna upp med 2 dränage i magen cvk i halsen och 2 slangar till skrämmer mig :(
Aha. Det är uppvaket mer än själva operationen?

När jag vaknade (enbart njure - för gammal för bukspottskörtel dvs över 50år) var jag för omtöcknad och mörbultad för att bry mig om slangar och dränage.
Trött och sov mest.
Alla slangar finns där av en anledning och du skulle må mycket sämre utan. Och som sagt, du är inte så rörlig först. Misstänker att du inte fäster nån större vikt vid dem då.

Hoppas att du får operation skapligt snart och slipper vänta länge.
:heart
Varma tankar
/tanten
 
Ett år äldre men känner mig inte äldre ändå.
Jag har ingen åldersnoja nu iaf.
Kan få lite dödsångest ibland men den har nog alltid funnits

Grattis på födelsedagen!

1729072120386.webp
 
Gjort lista på vad jag ska göra nu när det är höst. Bla ta fram alla varma mysigt tröjor och lägga undan sommarklänningarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 810
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp