Vad gör vi? Del CCIII

Lyckades du få vraket bärgat? Eller de kanske lagade däcket på plats?

Jag var på väg att skifta till vinterdäck... jag upptäckte det när jag skulle köra till däckverkstaden. Eftersom jag är på jobbet, dvs jobbil, så fanns det skäl att misstänka att det kanske inte var en naturlig punka (vilket det absolut kan vara, jag är inte överdrivet paranoid, bara försiktig) så det kändes enklast och smidigast med bärgning.
 
Jag var på väg att skifta till vinterdäck... jag upptäckte det när jag skulle köra till däckverkstaden. Eftersom jag är på jobbet, dvs jobbil, så fanns det skäl att misstänka att det kanske inte var en naturlig punka (vilket det absolut kan vara, jag är inte överdrivet paranoid, bara försiktig) så det kändes enklast och smidigast med bärgning.
Jag som är yrkesmässigt paranoid enligt en kollega tycker ju att viss paranoia bara är bra. Det är bättre att vara sur och misstänksam än glad och grundlurad.
 
Fördelen med gamla bilar är att då är det bara att sätta i domkraften i fästet, hissa upp och byta till reservdäcket, sänka ner och åka vidare för dagens moderna bilar har inte ens ett reservdäck modell "cykeldäck", frågan är också om dom ens har en domkraft?

Det här är en så modern bil det kan bli men den har faktiskt reservdäck. Nu fanns det som sagt ytterligare skäl till att inte rodda med det själv utan ta hjälp.
 
Det här är en så modern bil det kan bli men den har faktiskt reservdäck. Nu fanns det som sagt ytterligare skäl till att inte rodda med det själv utan ta hjälp.
Bra där! Som folk kör idag längs vägarna så är det en livsfara att byta däck själv. Man ska se till att ha en assistansförsäkring bara :up:

Min bil är ganska ny och har ett riktigt reservdäck i skuffen, men aldrig i h-vete jag utsätter mig för livsfara vid vägkanten.
 
Nästgårds och nästgårds... det är inte jättelångt bort. Vad gäller det och vad är tidsramen?
Köpa hästtransport som står där. Hade du haft närmre hade jag bett dig kolla innan jag kör dit. Men förhoppningsvis kan den som har den köra hitåt istället! Det är en stallkompis mamma som säljer, men hon är inte mammatypen om jag säger så :angel: så det är inte helt enkelt tyvärr. Men bra transport till bra pris så värt knusslet.
 
Köpa hästtransport som står där. Hade du haft närmre hade jag bett dig kolla innan jag kör dit. Men förhoppningsvis kan den som har den köra hitåt istället! Det är en stallkompis mamma som säljer, men hon är inte mammatypen om jag säger så :angel: så det är inte helt enkelt tyvärr. Men bra transport till bra pris så värt knusslet.

Jag förstår inte. Är hon inte mammatypen för att hon inte kommer med transporten? Eller var det relaterat till något helt annat?
 
Tar en paus och andas lite samtidigt som jag väntar på att värktabletterna ska kicka in. Har en riktigt motig vecka då allt bara krånglar, från kunder till datorer till kroppen och livet i största allmänhet. Känns helt ofattbart att det bara är onsdag eftermiddag, den här veckan känns redan som att den varit tre veckor lång! Jag skulle säga att jag behöver en semester, men eftersom jag kom tillbaka från en för mindre än två veckor sedan känns det lite girigt... 🙄
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 809
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Fejkljus
  • Märkning på kläder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp