Vad gör vi? Del CCIII

Bra där! Som folk kör idag längs vägarna så är det en livsfara att byta däck själv. Man ska se till att ha en assistansförsäkring bara :up:

Min bil är ganska ny och har ett riktigt reservdäck i skuffen, men aldrig i h-vete jag utsätter mig för livsfara vid vägkanten.

Nu stod jag visserligen på en gårdsplan... ;) Men det finns ju en viss hotbild så det var bättre med bärgning ifall någon hade "lekt" med flera av däcken :meh:
 
Varulven väckte mig ca 02:0 inatt. Sa åt honom att gå och lägga sig men han börjar höra dåligt. :meh:
02:50 gav jag upp och klev upp, gav honom vatten och tog sedan en förvånad Wilma i alla fyra benen och stoppade henne raskt i buren, igen! 🙀 Lille Skrutt fångades enkelt in och fick göra henne sällskap medan matte klädde på sig och gick ut med hundarna som fick hoppa in i bilen efter behoven var avklarade.

Katter och lätt packning + ett par älgben fick göra hundarna sällskap och vi rullade iväg till en mack där jag snällt frågade om jag kunde få swisha en macka och en kaffe. Jag fick swisha honom pengarna och sen betalade expediten åt mig. Typiskt att tappa bort plånboken nu när de varnar för en massa bluffar med swish. :cautious:

Åkte och kopplade släpet och vi rullade iväg vid 04 mot huset. Hann bli ett par muggar kaffe till på vägen med tillhörande toalettbesök innan jag till min fasa inser att jag inte kommer ta mig ända fram med bilen. Ringer en kompis som jobbar i Uppsala, men just idag jobbade hon hemifrån. Kommer på att ringa @Scata och frågar om hon kunde hjälpa mig tanka om jag swishade henne pengar, så vi gör upp om att träffas på macken ovanför Gävle.

Medan jag väntade frågade jag om jag kunde få swisha så jag kunde tanka och under över alla under så gick det bra! Hann tanka innan @Scata hann fram så istället gjorde vi sällskap hem till henne där hundarna fick springa av sig lite och jag blev bjuden på en jättegod lunch. :d Mycket trevligt besök och en massa snack.

Sätter mig i bilen och trodde först det hänt en olycka i buren med katterna, men det var benen som började lukta allt värre. Jag hade glömt bort att jag tänkt slänga dem i släpet och ute på motorväg är det bara att stå ut med stanken. :yuck:

Parkerade släpet, släppte ut hundarna + ben i trädgården och bar in katterna till låda, vatten och mat. Hundarna fick mat och vatten och sen åkte jag och bastade IR-bastu, fick en dusch och efter en del krångel lyckades jag även köpa lite mig genom en online-beställning. Hemma igen till 21 och äntligen lite mer mat efter en lång dag. 😄
 
Har haft en kväll med klåda. Kollade mig i spegeln och såg att jag är röd på stora delar av kroppen. Undrar varför. Bättre nu igen lite grann så hoppas på sömn, kanske en av medicinerna, vem vet.

Har huvudvärk som inte vill släppa, har blivit illamående också så hoppas på inte migrän under natten. Ser fram emot en LEDIG dag i morgon och inte en SJUK dag ju. Fastighetsskötarna ska byta ventilationsfilter och gå igenom lite köksprylar eller vad det nu var, i lägenheterna här så jag valde att ta ledigt istället. Kändes lämpligt.

Har druckit te och haft tända ljus medan jag kikat på serie, känns höstigt och mysigt, förutom klådan som gjorde att jag blev otroligt varm plötsligt så mina varma innetofflor fick jag ta av mig! :rofl: Behövde kyla ner fötterna lite! Nu är här lite kyligt så lagom att krypa till kojs!

Lekte med spionen också lite, med hans delfin, lekte att det var en haj som gick till attack (jag såg Meg 2 i går, urdålig film by the way, men gillar hajfilmer ändå) och gömde mig bakom soffan för att smyga fram på honom med den och då hoppar han upp i soffan, upp på ryggen på den och kikar över på mig. "Jag ser dig, du är där, trodde du att du kunde gömma dig?!" 🤣 Tittade på honom och insåg att han är rätt smart och kunde inte låta bli att säga att han är just smartare än vad han faktiskt gör sig! Han är 5 år, men leker fortfarande med leksaker och tycker att det är kul när man leker med honom. Så bara att fjanta runt ju ;)
 
Väntar på buss nr 2
Råkade ta en tidigare buss så nu är jag på jobbet en halvtimme innan jag böo
Får ta en kopp te och vila lite innan 7
I em ska jag på föreläsning om psykisk ohälsa på Ukk
 
Ska gå och se om tvättstugan är ledig så jag kan tvätta mina nya sjalar och turbaner 😎

De är snart färdigtvättade.

Idag känns det som att jag har blivit överkörd av en buss. Men jag tror det är en vinnande kombination med små magsnälla yoghurt-drickor, omeprazol och paracetamol.

Snart är det dags för ett seminarie om kommunallagen. Hjärnan skriker nej tack!
 
En dag närmre helgen, tack och lov. Lugnt på jobb så fördriver tiden på Hemnet. Helt otroligt att såna här ställen kan kosta så lite.
 

Bifogade filer

  • IMG_2294.webp
    IMG_2294.webp
    201,3 KB · Visningar: 82
Har motat migränen i natt med värktabletter och illamåendetabletter och känner mig nu rätt pigg, ovanlig känsla när jag haft migrän, men den han inte riktigt bryta ut den här gången. Låg och lurade två gånger på tok för nära och jag lyckades avbryta den, aldrig hänt förut!

Fastighetsskötarna har varit här och smörjt fönsterna och bytt filter, spionen är rastad och ligger på altanen, diskmaskinen är klar hör jag och tvättmaskinen går för fullt. havregrynsgröt och te intagen och samtalat med dottern som också är hemma med migrän. Hon ville ha tips på vad som hjälper mot migrän. Nu är dottern blir 18 hoppas jag att hon kan få förebyggande medicinering.

Vi är en migränisk familj, av 5 syskon har 4 migrän. Av två föräldrar hade en migrän och en aldrig någonsin huvudvärk ens, och av mina tre barn har alla tre migrän ibland, faktiskt redan som barn alla tre, i varierande grad. Skum familj ;)

Nu tycker jag att spionen ska ta och komma in för det är KALLT! Och jag vill spela super mario, altandörren är öppen där TVn är ju...kallt!!!
 
Är på kontoret i stan.
Sitter i möte med kolleger - på skype.
Solen skiner och långtradarna far förbi på E20 utanför fönstret.
En lapplisa går längs trottoaren och gör sitt.
Jag har inte fått kaffe än.
Inte en enda kopp.
Inte ens en liten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
582
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 809
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp