Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering då: mannen är borta på jobb över natten, vi pratade en stund i telefon nyss. Sedan gick jag in för att titta till barnen. Lilla sover ju alltid i vår säng, men i natt sover även stora där. SÅÅ mysigt! Men alltså, jag kände bara… var ska jag få plats? :confused: :laugh: Och HUR kan en tvååring och en späd liten nioåring (och en trekiloskatt) ta upp en hel dubbelsäng?
 
Idag har sonen gnällt, gråtit eller skrikit varje vaken minut från 05.20 fram tills nu. Han har tandsprickning, och är förkyld. Jag känner mig helt yr. Han har dragit loss mitt hår, rivits, hängt i mina kläder. Inget hjälper. När jag drar bort filten och ropar ”Tittut!” möts jag av två sura mungipor, ögon som fylls med tårar och ett nytt avgrundsvrål. Timme, efter timme, efter timme, efter timme, efter timme.. Ljudet skär tillslut genom hela kroppen.

Jag såg en rubrik på en krönika som svävade förbi här om dagen, en barnfri som kritiserade att så få verkar ha roligt med sina barn. Vi, och barnen, ser trötta och olyckliga ut i kön på ICA. Tydligen. Vad är då meningen med allt, frågar sig krönikören.

Och jag tänkte skriva någonting här, men jag orkar inte.

🖕
Det låter supertufft det är ok att hata folk med puckade kommentarer. Såååå onödigt!

Ger ni sonen Alvedon nu när tänderna är vidriga? För våran hjälpte det massor men det verkar ju vara rätt olika.
Jag pratade med en bra läkare som peppade lite och tyckte att klart man ska prova Alvedon.
 
Försöker få på barnet kläder så vi kan gå ut och borsta ponnysarna. De har sovit inne i natt för att torka lite och vila hovarna.
 
Det låter supertufft det är ok att hata folk med puckade kommentarer. Såååå onödigt!

Ger ni sonen Alvedon nu när tänderna är vidriga? För våran hjälpte det massor men det verkar ju vara rätt olika.
Jag pratade med en bra läkare som peppade lite och tyckte att klart man ska prova Alvedon.

Ja han får Alvedon men verkar tyvärr göra noll skillnad, tyvärr. Men det verkar vara mycket i kroppen på honom just nu. Han hade feber inatt också, fick mässlingvaccinet i lördags så jag vet inte om det kan börja gett symptom ännu. Det går nog bli en dag i sele idag :heart
 
Ja han får Alvedon men verkar tyvärr göra noll skillnad, tyvärr. Men det verkar vara mycket i kroppen på honom just nu. Han hade feber inatt också, fick mässlingvaccinet i lördags så jag vet inte om det kan börja gett symptom ännu. Det går nog bli en dag i sele idag :heart

Efter mässlingsvaccin så är det ca 7-12dagar efter de får reaktion, så snarare lite tidigt men kan säkert vara det ändå.
 
Efter mässlingsvaccin så är det ca 7-12dagar efter de får reaktion, så snarare lite tidigt men kan säkert vara det ändå.

Ja, precis. Det kan vara det som är tidigt eller bara vanlig förkylning med feber. Sist han hade tandsprickning så kombinerade han det med ögoninflammation och feber så det var också några tuffa dagar.
 
Ja, precis. Det kan vara det som är tidigt eller bara vanlig förkylning med feber. Sist han hade tandsprickning så kombinerade han det med ögoninflammation och feber så det var också några tuffa dagar.

Ja men förlåt, läste fel och tänkte att du menade "ännu" som fortfarande :)
 
Ja han får Alvedon men verkar tyvärr göra noll skillnad, tyvärr. Men det verkar vara mycket i kroppen på honom just nu. Han hade feber inatt också, fick mässlingvaccinet i lördags så jag vet inte om det kan börja gett symptom ännu. Det går nog bli en dag i sele idag :heart
Kämpa!
Snart får ni julledigt och är två vuxna hemma en stund ❤️
 
Gick precis en ordentlig utskällning av 4åringen, man får faktiskt inte ljuga.
Anledningen: I morse frågade han mig om en del är till Lego eller Playmobil. Jag sa att det var lego. Tydligen ljög jag för nu provade han och det är faktiskt Playmobil.
Mitt försvar, jag ljög inte medvetet, jag trodde faktiskt att den var till Lego. Inte lätt att hålla koll på alla tusentals små delar.
 
Jomen semester med skolbarn är ingen ledig och lugn dag. Upp vid 06.40 för att hinna servera frukost till alla barn. 08.10 gick bilen mot barnens skola som är 1 mil bort, sen tillbaka hem med två barn. Började röja barnens rum, kasta i en maskintvätt i tvättstugan för att sen rulla mot tandläkaren. Nu är det snart vila efter lunch, fortsätta i tvättstugan och sen rulla mot ovannämnda skola vid 14 för att hämta hem skolbarnet. Då måste jag åka förbi Elgiganten för en julklapp eller två till äldsta sonen. Pju tur att eftermiddagen endast går åt till städ och tvätt :grin:
 
Sjukstuga här hemma. Samtidigt som jag själv är sjuk och bara vill ligga ner och blunda försöker jag få i barnen något att äta, vad som helst. Ingen av oss har någon vidare aptit. (Obs att pappan skötte allt med barnen när jag var som sämst, nu är det han som är i värst skick).

Hade lagat bananpannkaka och dottern åt faktiskt nästan en hel. Jag frågade om hon ville ha mer. Svaret:

”Tack men nej tack. Jag vill inte ha men det var snällt att du frågade mamma.”

O_o 😂
 
Hämtade på förskolan idag och sa hejdå för den här terminen, dottern kommer tillbaks först om en dryg månad. Sen tog vi en promenad med dubbelvagnen och hunden och lämnade lite kläder hos kusinerna som de glömt i torkskåpet. Jag och dottern stekte sen pannkakor medan maken lekte med sonen i vardagsrummet, och jag tog ett skumbad med båda efter middagen. Nu somnade hon precis med pannan mot min kind, jag ligger kvar och drar mig lite i hennes säng.

Idag känner jag mig brydd över hur saker jag skriver här tolkas. Det är naturligt att personer med olika åsikter och ingångar möts på ett forum, det är oftast det som gör det givande. Samtidigt är föräldraskapet skört för mig. Vi står mitt i den största utmaningen som vi kanske kommer gå igenom i våra liv. Jag är skör just nu. Känslorna för mina barn är det starkaste jag någonsin känt och jag bär dem på utsidan. Jag känner mig sårbar. Jag har funnit stöd här under en utmanande tid i mitt liv, men just idag känner jag att det tas emot med folks egna tolkningar av livet med barn, och mitt liv. Jag vet inte om jag har utrymmet att bjuda in till det just nu.
 
Idag känner jag mig brydd över hur saker jag skriver här tolkas. Det är naturligt att personer med olika åsikter och ingångar möts på ett forum, det är oftast det som gör det givande. Samtidigt är föräldraskapet skört för mig. Vi står mitt i den största utmaningen som vi kanske kommer gå igenom i våra liv. Jag är skör just nu. Känslorna för mina barn är det starkaste jag någonsin känt och jag bär dem på utsidan. Jag känner mig sårbar. Jag har funnit stöd här under en utmanande tid i mitt liv, men just idag känner jag att det tas emot med folks egna tolkningar av livet med barn, och mitt liv. Jag vet inte om jag har utrymmet att bjuda in till det just nu.
Jag tycker du är en av de mest givande och insiktsfulla på forumet och jag gillar läsa dina inlägg och håller ofta med. Du har även skrivit saker som gett mig ett nytt perspektiv och en sak du lyft diskuterar jag ganska ofta med min man. Vill också tillägga att jag har varit en smygare under många år och i yngre dagar skrivit med annat användarnamn och nu när jag kom tillbaka hit och såg ditt användarnamn var min initiala reaktion åh det där är en dryg och korkad person :rofl: så hur du skriver har fått mig att helt ändra åsikt. Sen om jag blandat ihop dig med någon annan eller om du och jag förändrats på 15 år låter jag vara osagt.

Övrigt undrar jag om mässlingvaccinet. Är det något man tar utanför bvc programmet? Vi har tagit TBC och ska ta TBE och vattkoppor när han är ett år men mässlingvaccinet har jag missat
 
Jag tycker du är en av de mest givande och insiktsfulla på forumet och jag gillar läsa dina inlägg och håller ofta med. Du har även skrivit saker som gett mig ett nytt perspektiv och en sak du lyft diskuterar jag ganska ofta med min man. Vill också tillägga att jag har varit en smygare under många år och i yngre dagar skrivit med annat användarnamn och nu när jag kom tillbaka hit och såg ditt användarnamn var min initiala reaktion åh det där är en dryg och korkad person :rofl: så hur du skriver har fått mig att helt ändra åsikt. Sen om jag blandat ihop dig med någon annan eller om du och jag förändrats på 15 år låter jag vara osagt.

Övrigt undrar jag om mässlingvaccinet. Är det något man tar utanför bvc programmet? Vi har tagit TBC och ska ta TBE och vattkoppor när han är ett år men mässlingvaccinet har jag missat
Jag tror du blandar ihop användaren med en annan som en gång hade ett liknande namn och som återkommande fortfarande blir bannad under andra namn 🙄.
Mässling ges vid 18 månader och sen i skolan, kan ges från 9 månader om man ska ut och resa. Ingår i vaccinationsprogrammet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 273
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 214
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp