Pust, vilken morgon. Sonen fick en flaska på tidig morgon och sov sedan vidare, vilket är ovanligt, så jag trodde han skulle klara sig med matning och vila till efter dotterns lämning på förskolan. Så jag börjar klä på henne och borsta tänderna vid 8, och ungefär där omkring visar det sig att sonen visst både är hungrig och trött redan så han börjar skrika. Jag gör en flaska i köket samtidigt som dottern har hittat en sopborste och börjar sopa sonen i ansiktet så han börjar skrika ännu mer. Jag ropar att hon ska sluta men det gör hon inte, så jag går och tar borsten, och har därmed nu två skrikande barn. Sonen försöker äta men har dubbel tandsprickning så det gör ont, han vevar mest och skriker. Dottern har en tendens att bli lite osäker när sonen skriker och söker därför min uppmärksamhet på olika sätt, oftast genom att göra saker som hon inte får. Så hon springer och drar i lådor, försöker få tag på saker inne i badrummet. Jag sätter på Alfons på TVn för att försöka lösa situationen. Sonen får åtminstone i sig halva flaskan, men är också förbaskat trött så han slutar inte gråta. Jag försöker skynda på, klär på båda barnen som hade torra blöjor vid påklädning. I hallen med alla kläder på visar det sig att båda behöver nya
Så jag klär först av sonen och byter, lägger honom på golvet och byter sen på dottern. På med alla kläder igen. Packar ner sonen i sin vagn utanför dörren och ska bara ta dotterns vantar också som såklart är.. borta. River runt i hallen. River ut hela garderoben. Vänder upp och ner på allt i tvättstugan. Går ut och letar i förrådet. Kommer tillbaks och dottern har hittat dammsugaren i garderoben som hon nu har släpat ut på trappen och försöker dammsuga upp all snö. Hittar vantarna och kommer äntligen ut och börjar dra båda vagnarna i snön. Dottern sover i vagn på förskolan så jag måste lämna en där, och jag behöver en till sonen så det blir till att släpa båda vid hämtning och lämning. Dottern vill gå själv, och hålla handen. Jag försöker förklara att mamma måste dra vagnarna så jag kan inte hålla handen. Hon bryter ihop och skriker, jag försöker förklara men så håller vi på halva vägen. Sonen gråter också pga skittrött nu. Här blir klockan 9 och vet ni.. då får jag upp tråden om förskolan i huvudet och hur viktigt det är att lämna i tid. ”Det är väl bara att planera” osv. Pedagogerna har också tider att passa. Så jag förklarar för dottern att hon måste sitta i vagnen nu sista biten till förskolan så hon kommer fram. Lyfter upp och spänner fast och här tror jag att jag låste upp för en inre demon hos henne för utbrottet var bortom denna värld. Pinnar på så gott det går med en vagn i varje hand med två skrikande barn. Dottern lugnar ner sig något men är fortfarande sur när jag lämnar, och jag kan tyvärr inte stanna kvar inne tills hon är helt hundra igen eftersom sonen gråter i vagnen utanför dörren. Men hon vinkar i varje fall hejdå. Jag springer ut och nattar sonen i vagnen. Nu har vi tagit en liten promenad och hämtade upp hunden. Kommit hem till hemmet som ser ut som att någon släppt en bomb efter mitt panik-letande efter vantar och frukosten fortfarande framme.
Sååååaaattteeeh… hur var er morgon?