Men, åh. Jag förstår precis hur du menar.
Min pojk har ju svårt på förskolan, med att han triggar andra barn vid måltiderna och blir uppspelt. Hans ansvarspedagog är tydlig med att de får jobba för att få ner honom MEN varje gång berättar hon också om någon styrka hos honom ( typ ”idag car vi och plockade svamp. Det tycker han är spännande”)och det tycker jag är viktigt. För då vet jag att de ser både och liksom.
Har ni haft utvecklingssamtal?
Ja, det låter fint Det handlar verkligen mycket om hur pedagogerna lägger fram såna här saker, och kanske i vilken situation (ensam med oss fld eller framför barnet / med värme i rösten och "tillsammans med barnet" eller ovanför barnets huvud osv) .
Inget utvecklingssamtal på storbarnsavdelningarna ännu, terminen har ju nyss börjat. De kunde lyfta detta på småbarn också, men då mer uppblandat med styrkor (som för er) och mer som ett område som de "tränade på" och hur de tränade på det. Mer sakligt liksom.
Det blev nog extra öm punkt då vi också kämpar mycket med det hemma. Vi ser andra barn och hur de kan ha annan ro i aktiviteter. Jag känner nog både avundsjuka och så skuldkänslor kring om vi gör något fel eller inte hjälper/tränar henne tillräckligt i dessa förmågor.
Senast ändrad: