Jag hoppas det jag med men efter idag känner jag mig bara.. slut.Ah, ja då förstår jag om barnet vill dit, och som du säger - en bra miljö att "träna" i.
Hoppas det släpper om ni kan åka lite regelbundet
För mig hjälper det nog inte att vara inflyttad i en mindre stad så aldrig haft någon att gå dit med, och ännu mindre inbjudande på öppet kyrkis som vi har här på landet - alla känner alla sedan barnsben...
Jag förstår problemet. Jag har en kompis som flyttat hit till vårt lilla samhälle från en stad och hon tycker att det är svårt att få kontakt med folk på öppna förskolan, men det tror jag har att göra med att man är dålig på att introducera och para ihop folk. Man får liksom ingen "ingång" till varandra. Angående att alla känner alla så upplever jag att, iaf här, så kan känslan vara så, men egentligen så är de flesta rätt tafatta de första gångerna. De som ofta är på ÖF bildar en liten klick och övriga kämpar mer eller mindre för att konversera, typ. Om man inte har turen att ha någon väldigt socialt begåvad som pedagog eller i gruppen som kan göra att det känns lättsammare. Öppna förskolan är knepigt på många sätt tycker jag, men kan vara ett ställe där mycket bra startar också.
Jag är uppvuxen här och bott på samma ställe i nästan hela livet och det tog mig ändå flera månader att våga mig iväg till ÖF första gången. Vi är många som kämpar med det sociala, många fler än vad man ser när man har så fullt upp med sitt eget. Usch, den där känslan av att känna sig obekväm, den är inget rolig alls.