Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa ställde ett ultimatum,
Ta jägarexamen eller sluta jaga!
Ok jag förstår. jag kan snart inte jaga mer på markerna i finland och i sverige behöver man visst en jägarexamen och licens.
man jag har inte jagat på evigheter heller så är det värt det.
Klart det är värt det :up: Även om du inte ser jakt-nyttan så där direkt, så är det en jätte-bra kurs att lära sig mer om naturen. Du är ju redan natur-nörd... :idea:
 
Överväger detta starkt. Mätaren visar 33 i skuggan nu. Fattar inte varför jag är så värmekänslig. Kaos. Kanske beror på att jag gått upp i vikt? Trodde det var en myt att en svettades mer som överviktig men det verkar i mitt fall onekligen stämma. När jag var smal frös jag mer eller mindre alltid. Nu är jag en ständig svettpöl.
Hm. Jag svettas för minsta lilla och gjorde så innan jag blev överviktig med (var dock inte direkt smal) :cautious:
 
Överväger detta starkt. Mätaren visar 33 i skuggan nu. Fattar inte varför jag är så värmekänslig. Kaos. Kanske beror på att jag gått upp i vikt? Trodde det var en myt att en svettades mer som överviktig men det verkar i mitt fall onekligen stämma. När jag var smal frös jag mer eller mindre alltid. Nu är jag en ständig svettpöl.
Jag är extremt värmekänslig pga. min irriterande följeslagare multipel skleros, om det vill sig illa så spyr jag, får yrsel och ena sidan släpar liksom. :D Tar ofta flera timmar att komma tillbaka till något normalläge när jag är nedkyld. Nu är det ju ganska vanligt vid sagda sjukdom, så det kanske inte spelar någon roll att jag svettades som en gris av värmen härom sommaren då jag väl vägde så lite som 45 kg, å andra sidan så har jag minnen av att ha använt solfjäder pga. värme och stress flera år innan MS och med varierande kroppshydda. Sen är jag tillsåga på allt frusen av mig också, eller snarare så att det tar tid att komma upp i värme om jag varit kall. Så har det alltid varit. Mvh KÄNSLIG :D
 
Överväger detta starkt. Mätaren visar 33 i skuggan nu. Fattar inte varför jag är så värmekänslig. Kaos. Kanske beror på att jag gått upp i vikt? Trodde det var en myt att en svettades mer som överviktig men det verkar i mitt fall onekligen stämma. När jag var smal frös jag mer eller mindre alltid. Nu är jag en ständig svettpöl.
Som gravt överviktig kan jag säga jag på det. och det har med att du har mer volym till mindre yta att kyla av emot. kontaktytan mot luften är en yta (m^2) medans du är i volym (m^3). betyder att möjligheten att förlora värmen hinner inte med.
 
Åkte ut till vattnet, tog inte med några badkläder för det blåste ju lite kallt 🙄
Det fick jag ångra! Så det blev ett litet spontant dopp i min ensamhet :up:
7272D85D-B51D-4CC3-B51E-23E41F73B6AD.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 881
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 204
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp