Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår pressade vi de sista 400 balarna för den här gången. Har två åkrar till som ska tas men vädret är lite för osäker just nu så vi får avvakta. Såååå skönt när man slitit som en idiot i en vecka och man har massa fint hö på ladorna som räcker gott och väl till våra fyra hästar och även kan sälja drygt 3 ton och få tillbaka lite pengar för det vi gör.

Idag ska jag rida på lunchen, inte köra traktor som jag gjort de senaste lunchrasterna :p En vecka kvar till semester, ska bli väldigt skönt. Varit ett slitigt halvår så jag behöver det.
 
Igår pressade vi de sista 400 balarna för den här gången. Har två åkrar till som ska tas men vädret är lite för osäker just nu så vi får avvakta. Såååå skönt när man slitit som en idiot i en vecka och man har massa fint hö på ladorna som räcker gott och väl till våra fyra hästar och även kan sälja drygt 3 ton och få tillbaka lite pengar för det vi gör.

Idag ska jag rida på lunchen, inte köra traktor som jag gjort de senaste lunchrasterna :p En vecka kvar till semester, ska bli väldigt skönt. Varit ett slitigt halvår så jag behöver det.

Det där minns jag så väl från när jag hade häst... när logen var full kände man sig verkligen rik :up:
 

Ja men visst verkar det kul? Så kan man arrangera årets största femkamp med kvartsfinal, semifinal och final. Och alla får en goodie-bag med några åkbiljetter, check till våffelstugan, en såndär stor ful napp som man hänger runt halsen och lite proviant för dagen. Så kan man avsluta med ett glas bubbel och fira femkampsvinnaren. Alltså, detta måste jag undersöka vidare känner jag 🧐
 
Värmen är tillbaka med besked kände ja imorse när jag vakna till av att de började bli varmt O_o

De var väl bara för att jag tänkte ta tag i Trulis gamla hage och snygga till den medan han går i en annan och äter gräs. Vi får se hur mycket man orkar göra idag egentligen 🥵
 
Ja men visst verkar det kul? Så kan man arrangera årets största femkamp med kvartsfinal, semifinal och final. Och alla får en goodie-bag med några åkbiljetter, check till våffelstugan, en såndär stor ful napp som man hänger runt halsen och lite proviant för dagen. Så kan man avsluta med ett glas bubbel och fira femkampsvinnaren. Alltså, detta måste jag undersöka vidare känner jag 🧐
Kör på det, låter mycket roligare än en stor fest tycker jag! Mindre att arrangera och stöka till med för er också :)
 
Tittar på marsvinen som äter gräs. Vilma, Adam och Sonja.
Adan-Sonja-Vilma.jpg
 
ÄNTLIGEN fått färg på en stor del till av verandan. Tror inte riktigt man uppskattar hur många sidor och vinklar en veranda kan ha innan man börjar måla en...... :D Nu ska bara katten hålla sig därifrån, samt att det inte får börja regna på många, många timmar (för såklart är regnet tillbaka i prognosen nu.... :meh: ) :nailbiting: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 730
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 162
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 107
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp