Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är alltid för tidigt! Det finns en PM-funktion god damn it! 😆
Tänker att det är en klassisk boomer-grej att typ basunera på FB? Även att tagga motparten typ ” myskväll med my love *insert tagg* (de enda som kommenterar är berörda 🤣
Fick googla boomer :o
Och insåg att jag hade trott helt fel…
CA3C7486-E47A-41AE-963A-5835F5D9946C.jpeg

Källa: spraktidningen.se

Hur som helst… är hon yngre, och jag förstår inte uttrycket :rofl:
 
😆 @cambodia Boomer är nog mer
”A state of mind”. Men tänkt typ att folk taggar partern i allt och checkar in typ ”hemma i myz-soffan med älskling” och sen taggar in partnern. Därefter använder de kommentarsfältet som en personlig chatt.

Sen är de aktiva i alla lokala grupper där de lägger in foton på folk som har kastat skräp på fel ställen.

(En riktig ärke-boomer lägger även oftast till ett smeknamn i sin facebook-profil typ Anita Gullepluttan Persson).

obs. Har fritids-forskat på detta ämne pga no life och smyg-boomer själv 😂
 
Senast ändrad av en moderator:
Har en vän på fb som nyligen separerat från sin man med barn osv. Hon lägger nu ut massor med kärleksförklaringar till sin nya, det gick dels väldigt fort, dels tycker jag det är lite… tidigt (?) att basunera ut det på Facebook efter så kort tid. Kanske är jag bara trångsynt 🤷‍♀️
Nja jag hade nog inte gjort så nej .. Och de handlar väl också om respekt för barn beroende på deras ålder etc. Nej tycker inte de är okej om man nyss separerat från någon där det är en familj inblandad.
 
😆 @cambodia Boomer är nog mer
”A state of mind”. Men tänkt typ att folk taggar partern i allt och checkar in typ ”hemma i myz-soffan med älskling” och sen taggar in partnern. Därefter använder de kommentarsfältet som en personlig chatt.

(Sen är de aktiva i alla lokala grupper där de lägger in foton på folk som har kastat skräp på fel ställen)

Sinnebilden av min moster :meh: Min kusin (dvs hennes dotter) höll på att blocka henne på FB och röt i åt henne rejält gällande vad hon skrev till kusin där :rofl:

Tror någon av kusins bröder har blockat sin mor på FB fortfarande :D
 
😆 @cambodia Boomer är nog mer
”A state of mind”. Men tänkt typ att folk taggar partern i allt och checkar in typ ”hemma i myz-soffan med älskling” och sen taggar in partnern. Därefter använder de kommentarsfältet som en personlig chatt.

Sen är de aktiva i alla lokala grupper där de lägger in foton på folk som har kastat skräp på fel ställen.

(En riktig ärke-boomer lägger även oftast till ett smeknamn i sin facebook-profil typ Anita Gullepluttan Persson).

obs. Har fritids-forskat på detta ämne pga no life och smyg-boomer själv 😂
Skriver aldrig något om min sambo på FB eller likande 😂 Knappt ens om mig själv så rolig är jag 🤔
 
Har en vän på fb som nyligen separerat från sin man med barn osv. Hon lägger nu ut massor med kärleksförklaringar till sin nya, det gick dels väldigt fort, dels tycker jag det är lite… tidigt (?) att basunera ut det på Facebook efter så kort tid. Kanske är jag bara trångsynt 🤷‍♀️

Har en bekant som var med en man i 15 år och de fick två barn ihop. Sen separerade de på hennes initiativ och när hon sedan träffade en ny la hon ut en bild med texten: ”Äntligen träffat mitt livs kärlek!” Alltså, slag under bältet.. Man kan gå vidare i livet och ändå visa respekt och vördnad för den tiden man hade med en annan.
 
😆 @cambodia Boomer är nog mer
”A state of mind”. Men tänkt typ att folk taggar partern i allt och checkar in typ ”hemma i myz-soffan med älskling” och sen taggar in partnern. Därefter använder de kommentarsfältet som en personlig chatt.

Sen är de aktiva i alla lokala grupper där de lägger in foton på folk som har kastat skräp på fel ställen.

(En riktig ärke-boomer lägger även oftast till ett smeknamn i sin facebook-profil typ Anita Gullepluttan Persson).

obs. Har fritids-forskat på detta ämne pga no life och smyg-boomer själv 😂
A men tack, nu är jag med :D
 
😆 @cambodia Boomer är nog mer
”A state of mind”. Men tänkt typ att folk taggar partern i allt och checkar in typ ”hemma i myz-soffan med älskling” och sen taggar in partnern. Därefter använder de kommentarsfältet som en personlig chatt.

Sen är de aktiva i alla lokala grupper där de lägger in foton på folk som har kastat skräp på fel ställen.

(En riktig ärke-boomer lägger även oftast till ett smeknamn i sin facebook-profil typ Anita Gullepluttan Persson).

obs. Har fritids-forskat på detta ämne pga no life och smyg-boomer själv 😂

Alltså förlåt men det där är typ alla mina kusiner från landet.
 
Har en bekant som var med en man i 15 år och de fick två barn ihop. Sen separerade de på hennes initiativ och när hon sedan träffade en ny la hon ut en bild med texten: ”Äntligen träffat mitt livs kärlek!” Alltså, slag under bältet.. Man kan gå vidare i livet och ändå visa respekt och vördnad för den tiden man hade med en annan.
Ja men precis så jag tänker och det är sådana ord hon använder… barnen är relativt små men tänker på före detta mannen och gemensamma vänner, några lär hon väl ha kvar på fb lixom.
 
Har en vän på fb som nyligen separerat från sin man med barn osv. Hon lägger nu ut massor med kärleksförklaringar till sin nya, det gick dels väldigt fort, dels tycker jag det är lite… tidigt (?) att basunera ut det på Facebook efter så kort tid. Kanske är jag bara trångsynt 🤷‍♀️
Jag instämmer med resten som säger det känns lite väl tidigt. Dock är jag lite mer framåt på det här med facebook och skulle lägga till personen under relation vid en förlovning :D Kärleksförklaringar är fullständigt onödigt i sociala medier tycker jag dock, spec om man är nyseparerad med barn och träffat en ny.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
555
· Visningar
54 568
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 107
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp