Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag bokat vaccination på fredag, trots min spruträdsla :nailbiting: kommer nog att vara kallsvettig! Jag vet dock att jag köpte en medicinsalva som skulle bedöva huden, dock så har jag flyttat sedan dess och är osäker på var den är... :cautious:

Samtidigt så har jag bokat in min allra första provsession med D&D imorgon :bump: Har tittat på critical role på Youtube och varit nyfiken på spelet, men pga min hörselskada så har möjligheten inte varit så bra. Men så pratade jag med min närmsta vän och hon sa plötsligt att hon hade planerat en spelsession med en grupp vänner, frågade genast om jag fick vara med på avstånd (de är i Skåne och jag i Stockholm) och ja det fick jag! :banana:
Spelledaren kommer att ha sin första gång och kan bara måttligt teckenspråk, plus så känner resten av oss inte varandra utan bara genom min vän. Men vi blir en liten grupp tjejer så jag har bestämt mig för att vara så öppen och modig jag kan vara så att vi kan ha kul! Hoppas jag! :nailbiting:
Wow vad kul med D&D!
Heja dig, tror det kommer gå hur bra som helst.
 
:banana:Sotaren har varit här och gått igenom våra eldstäder. Vi behöver byta leran i köksspisen, och fixa stege upp till skorsten och mellan skorstenarna. I övrigt är det fritt fram att elda. Den öppna spisen var han mest fundersam på och rekomenderade kasset och instickspipa om vi ville nyttja den eftersom den riskerar att ryka in. Den ligger längst ner på var vi vill elda så det känns skönt. Främst ligger kakelugnen och köksspisen. :) så i vinter kan jag smyga igång kakelugnen och dra igång köksspisen när det är riktigt kallt ute. 😍
 
:banana:Sotaren har varit här och gått igenom våra eldstäder. Vi behöver byta leran i köksspisen, och fixa stege upp till skorsten och mellan skorstenarna. I övrigt är det fritt fram att elda. Den öppna spisen var han mest fundersam på och rekomenderade kasset och instickspipa om vi ville nyttja den eftersom den riskerar att ryka in. Den ligger längst ner på var vi vill elda så det känns skönt. Främst ligger kakelugnen och köksspisen. :) så i vinter kan jag smyga igång kakelugnen och dra igång köksspisen när det är riktigt kallt ute. 😍
jag hoppas 2 av mina 3 blir gk,den ute i gillehuset vet jag har dålig pipa ut.
 
Nu har jag bokat vaccination på fredag, trots min spruträdsla :nailbiting: kommer nog att vara kallsvettig! Jag vet dock att jag köpte en medicinsalva som skulle bedöva huden, dock så har jag flyttat sedan dess och är osäker på var den är... :cautious:

Samtidigt så har jag bokat in min allra första provsession med D&D imorgon :bump: Har tittat på critical role på Youtube och varit nyfiken på spelet, men pga min hörselskada så har möjligheten inte varit så bra. Men så pratade jag med min närmsta vän och hon sa plötsligt att hon hade planerat en spelsession med en grupp vänner, frågade genast om jag fick vara med på avstånd (de är i Skåne och jag i Stockholm) och ja det fick jag! :banana:
Spelledaren kommer att ha sin första gång och kan bara måttligt teckenspråk, plus så känner resten av oss inte varandra utan bara genom min vän. Men vi blir en liten grupp tjejer så jag har bestämt mig för att vara så öppen och modig jag kan vara så att vi kan ha kul! Hoppas jag! :nailbiting:

Bravo! Hoppas det går lika lätt med vaccinationen för dig som för mig - också spruträdd sedan tidigare men detta bara flöt på hur smidigt och okomplicerat som helst. Det är fixat på en liten liten stund och jag hade inga besvär efteråt heller. Så roligt med D&D också!
 
Måste passera duschen.
Behöver åka till apotek och i nuvarande tillstånd är det inte tillrådigt att åka som jag är.... 🤣

Hemmakarantänen har gjort mig slö och slarvig. Dusch känns inte alls lockande. Jag är så sunkigt klädd till vardags när jag inte träffar någon och har blivit alldeles för bekväm.
 
Vi firar födelsedag. Nykomlingen Svea blir två år idag, vilket hon firade genom att lägga beslag på bädden. Hon är mycket trevlig, och uppför sig som hon bott här jämt.

Det är inte helt lätt att fotografera ett (mestadels) svart marsvin.
Svea.webp
 
Nu har de packat allt och åkt iväg. Mitt herrgårdsskåp fick betyget "det var fan det köttigaste jävla skåpet jag varit med om... Du sa att du och din mamma flyttat den?.... Förlåt att jag svor förresten"

Katten charmade in sig totalt och försökte följa med flyttkillarna. De pratade även om att kidnappa henne, för hon var så söt. :cautious:Så hon fick bli instängd. Har nu släppt ut henne och hon springer runt och talar om (vrålar) för mig att "de har tagit allt! Alla saker är borta, de tog sakerna! Varför är de inte kvar och klappar? Vad händer? Jag är mer hungrig förresten!"

Nu ska jag bara vara nervös någon timme till och sen kan jag andas! Men nu kan jag inte se hur det går :nailbiting:
Ungefär som när man blundar i en berg-och-dalbana. Eller när man åker spöktåget. Läskiga saker pågår, det går inte att stoppa men man ser inget. 🙈:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 276
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 329
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 887
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp