Åh jag skulle verkligen behöva koka lite sylt och saft. Nån dag så...Diskat, kokat sylt, rensat på köksbordet, bundit upp rosor och rensat ogräs. Och så har jag varit till skolan och jobbat också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh jag skulle verkligen behöva koka lite sylt och saft. Nån dag så...Diskat, kokat sylt, rensat på köksbordet, bundit upp rosor och rensat ogräs. Och så har jag varit till skolan och jobbat också.
Idag är det mycket tydligt att vi bor på landet, det sprids dynga. Tur att det regnar så jag inte hade planerat att hänga ut tvätt idag.
Det finns bara en mjölkgård kvar här i närheten, men den känner åtminstone aldrig jag lukt ifrån normalt sett. Men när det sprids på gärdena, ja då känns det. Tror det måste vara flytgödsel idag, fast brukar de bara lägga ut på våren och hösten.Jag har slutat hänga ut tvätt för flera år sen Bor typ granne med en stor mjölkgård och en stor grisgård.
Ja det är när dom sprider flytgödsel på åkrarna som det luktar. Annars är det inte så farligt om man inte typ cyklar förbi grishuset Men det stör mig inte så mycket, tycker det är härligt med bönder som kämpar. Men tvätten får hänga inne året runtDet finns bara en mjölkgård kvar här i närheten, men den känner åtminstone aldrig jag lukt ifrån normalt sett. Men när det sprids på gärdena, ja då känns det. Tror det måste vara flytgödsel idag, fast brukar de bara lägga ut på våren och hösten.
Haha. Min far brukade kalla det för livets dofter. Utan liv inga sådana dofterIdag är det mycket tydligt att vi bor på landet, det sprids dynga. Tur att det regnar så jag inte hade planerat att hänga ut tvätt idag.
Jag gillar doften, det var värre där vi bodde förut, där var det inga gärden men en bondgård längre upp och varje gång de stannade i korsningen vid vårt hus så skvimpade det ut flytgödsel och med tanke på att de hann rätt många vändor på en dag blev det mycket pölar på vägen.Haha. Min far brukade kalla det för livets dofter. Utan liv inga sådana dofter
En bonde i närheten brukar kalla det för kretslopp när sommargrannar klagar
Kom precis på en sak.
Innan jag åkte hemifrån imorse, stängde jag alla fönster. Det ska regna. Sen hängde jag ut lite tvätt på tork och åkte till jobbet
Jag vågar påstå att din tvätt kommer att få en extra sköljning
Verkar vara ett knepigt mail?!Fick precis ett mail om ett jobb jag sökt. Första raden:
"Ingen har gått vidare i processen"
Här började min hjärna skrika och hojta om hur orättvist det är.
Läser nästa rad:
"Du är fortfarande en tänkbar kandidat, vi tittar mer på ansökningarna efter semestern"
Men SÄG det då! Jag höll på att få spelet en stund där.