Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar 8 am och det ar dags att starta dagen. Forsta dagen av ingen skolbuss korning pa en manad. I ar har de bestamt att det bara ar sommar skola tva veckor i Juni och tva veckor i Augusti ... sedan ska skolan borja som vanligt i September. Sager de :grin: Ska bli intressant att se hur det gar, da vi saknar 30% av vara buss chaufforer och ALLA skriker efter folk nu. Aven skolorna.
Jag fick rekrytering dumpad pa mig och ar alltsa ansvarig for att ha "events," satta upp lappar, prata med folk och forsoka fa nagon att vilja borja hos oss. Det ar inte latt. Alls. Det lar ge mig massor av jobb under July ocksa sa jag har bestamt att det blir nagon veckas semester vid havet i husbussen om ett par veckor.

Just nu haller jag pa att lagga kakel golv i tvattstugan ... det ar ett himla jobb och tar lite langre tid an jag tankt. Det ar mycket enklare nar man gor allt sjalv, nu har Maken fatt for sig att han ska "hjalpa till" :cautious: ... och det ar ju snallt 😳 men tar langre tid da han inte ar lika bra pa att vara "forberedd" som jag ar. :p
 
Om det ar inflammation for att du badat sa beror det pa att det inte blir torrt i orat. En av barnen hade stora besvar med det nar vi bodde i Saudi Arabien och han var i poolen varenda dag, men vanninnan fran Californien larde mig att ta en del vinager och 3 delar vatten och bara halla i oronen efter bad. Det blev inga mer inflammationer efter det. :)
De är nog en kombination av olika saker även om badet bidrar 🤔😫 Har jätte lätt för att få öroninflammation året runt men värst på sommaren när man badar. Brukar få utskrivet sådan man trycker i örat men orkade inte ringa Vårdcentralen idag 🥴 Är de inte bättre på måndag ringer jag!
 
Hemma efter nästan fem timmar, Ikea, handla på Willys och hem. Pust, ganska varmt. Katten har inte rört sig en millimeter sedan jag åkte. Hon samlar krafter inför kaoset ikväll.

Fick med mig allt jag skulle ha, och lyckades också avhålla mig för att köpa annat förutom en sak man har för att dela äpplen i klyftor (vad den nu heter). Stolt över mig själv eftersom jag brukar komma hemsläpande med en massa annat också. Jovisst ja! Fyra billiga tallrikar eftersom mina (inte så sakta) men säkert krossas.
 
Lite mat innan konserten börjar
 

Bifogade filer

  • 20210702_174109.webp
    20210702_174109.webp
    173,3 KB · Visningar: 21
De två små barnen har precis badat. Vilket innebär kläder, handdukar, skor och allmänt kaos mellan poolen och hallen. Då min man hjälper tonåringen att fixa bättre ljud i A-traktorn så faller det på min lott att plocka upp. Speciellt med tanke på att min man tyckte att det var onödigt att öppna poolen strax innan kvällsnedvarvningen, men jag tänker att det är helg imorn :angel:
 
Har vält med surfskin för första gången. :) Det kom en jättesvallvåg från sidan från en större motorbåt i full fart. Var långt från land men tog mig snabbt upp på första försöket. Mycket nöjd med den upplevelsen! Nu sitter jag och dricker rosé och äter jordgubbar och har precis tänt grillen. Livet är allt bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 824
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 187
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp