Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntade på Måns Zelmerlöw
Nu är det äntligen sommar i Uppsala. Nu när Parksnäckan har öppnat igen efter 1 år stängt pga Corona
 

Bifogade filer

  • IMG_20210702_191127_928.webp
    IMG_20210702_191127_928.webp
    298,4 KB · Visningar: 23
Jag har motionerat hästen men uppe i stallet försvann blåsten så fy fasen var sticketyg det var i skogen.

Därefter red jag stallkompisens fjording, herregud så roligt. Däremot kommer jag inte kunna rida lätt på henne på ett tag. Så snabba små steg! :laugh:
😂 tvärtom för mig på en fd stallkompis varmblod; klart lååångsammare lättridningsrörelse än vad jag numer är van vid :D .
 
Jag har motionerat hästen men uppe i stallet försvann blåsten så fy fasen var sticketyg det var i skogen.

Därefter red jag stallkompisens fjording, herregud så roligt. Däremot kommer jag inte kunna rida lätt på henne på ett tag. Så snabba små steg! :laugh:
Hade lite glömt min dröm om en fjording sen såg jag något inlägg på Facebook här om dagen. Jag vill ha en fjording ❤️ Även om nästan alla jag mött har varit starka, brötiga och allmänt svåra 😅 Men de är ju sååå fina 😍
 
Hade lite glömt min dröm om en fjording sen såg jag något inlägg på Facebook här om dagen. Jag vill ha en fjording ❤️ Även om nästan alla jag mött har varit starka, brötiga och allmänt svåra 😅 Men de är ju sååå fina 😍
Jag har en dröm om nordsvensk/fjording-korsning. Älskade att rida på en sån på ridskolan i tonåren och drömt om en sådan sedan dess.
Men ja.. Nästa häst är tänkt att bli bara nordsvensk.
 
Ja hos oss passar dom inte,jag ser ju vad som händer med ev möss eller fåglar som förvirrat sig in på verandan,hon är snabb som en vessla.
Min klipper också möss fort som attan men marsvinen är hon duktig med. Oftast bryr hon sig inte och hon kan snällt ligga i soffan när de springer löst på vardagsrumsgolvet När hon har tråkigt går hon dock gärna till buren och mobbar marsvinen genom gallret men då blir jag sur och hon går därifrån 😝
Den andra hoppar gärna in i buren när hon tror att jag inte är hemma (typ går och duschar), men hon står bara och äter deras bajs som tur är…🙈
 
Hade lite glömt min dröm om en fjording sen såg jag något inlägg på Facebook här om dagen. Jag vill ha en fjording ❤️ Även om nästan alla jag mött har varit starka, brötiga och allmänt svåra 😅 Men de är ju sååå fina 😍
De är helt fantastiska guldhästar och man måste många gånger vara redigt envis för att passa med en sån 😁. För mig är det en gång fjordhäst- alltid fjordhäst 💞. De som har fördomar mot "lata fjordingar" skulle se när min brallar loss i sidled och som hon styr vid löshoppningar 😂 Men hon är helt fantastisk, har ett superfint temperament 🥰.
 
Blev lång dag idag. Först jobb fram till lunch, så nu är allt ordnat där inför semestern.
Sen varit runt och handlat lite överallt, känns det som på em.

Kvällen sen blev att hjälpa till med att resa yurt och när den var uppe koppla upp en enklare hemmabio med proj mm däri. Tog längre tid än beräknat.
Yurtbio premiär imorgon. :D
 
Hade lite glömt min dröm om en fjording sen såg jag något inlägg på Facebook här om dagen. Jag vill ha en fjording ❤️ Även om nästan alla jag mött har varit starka, brötiga och allmänt svåra 😅 Men de är ju sååå fina 😍
Jag håller mig gärna till halvbloden men som omväxling är hon rolig. Men med en väldigt tydlig pratbubbla som talade om exakt vad hon tyckte och tänkte. Även om hon var nöjd i slutändan :D
 
Nyvaken, supertrött och funderar på att cykla till Ica. Har knappt frukost så det är lika bra att ha det avklarat. De är galna nog att öppna tidigt och det tar ändå ett tag att komma dit med cykeln. Hatar att cykla för att handla. Får ta med kylväska så att även glass klarar sig hem...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 859
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 167
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 198
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp